Ricki RIP

Tisdag blev en vilodag, hundarna fick inte göra ett dyft och jag tror dem var ganska nöjda med det.
Blev en tur ut till Saltarön, jag och E höll på med lite pyssel inför the big day =)

Igår var det träning hela dagen...

Neo:
Tjänstehundsträning, nötte transporter och körde igenom rps skyddet...årliga uppkörningen närmar sig!
Farmföringen, bettet, släppandet och visitationen är det inge som helst fel på.
Det är ju dem där transporterna, men inget som får oss underkända men det är långt kvar innan det är
stil på det så man kan tävla.
Sök, 4 skick i svår terräng med berg. 2 skick på figgar, bra markeringar, körde direkt belöning; kasta ut kong för att sedan
skälla och få belöning igen. Tomslaget gick jätte bra, jag klanta mig big times när jag skulle försöka mig på en flying på sista slaget och pekade snett upp i skyn men lilla makrillen gick jätte fint ändå =)
Uppletande korridor på 5m*35m, 4 föremål, han gick som en liten kanonkula, fint balanserat och fokuserat.
Vilken skillnad det blivit sedan kastreringen =) hihi, mjukosten gör allt succé, han blir extas!

Sixten:
Fotgående, oj vilken förbättring! Det börjar verkligen ta sig! Han börjar kännas stabil...i mellanåt=)
Uppletande  samma ruta som Neo, sprang som ett skållat troll! Oj så duktig han var, men å andra sidan... föremålsintresset visste jag ju var högt ;)

Avslutade med en kvällsprommis i Ursvik, stackars Sixten hade en billig löptik som kuritserade hela tiden.
Hade honom i koppel och hon var lös, riktigt Sixten plågeri tyckte han ;=)

Shoppade 2 apportbockar och en säck Orijen.
Hade tänkt att köpa ett varsit fryst märgben men dem skulle inte komma in förns senare på dan.

Torsdag:
Blev en shoppingrunda.
Hundgrejor...klart som korvspad! hittade bra spårsnitslar så jag slog till på 20st, några frysta märgben hade dem inte där, får ta en tur till Kista nån dag iaf. Apporter till hårda spår, en ny bollkastare då den gamla är puts väck och avslutningsvis till hundarnas stora förtjusning en stor tross som dem kan leka med inomhus så slipper mina strumpor gå åt.
Hittade ett par jätte fina sandaletter med hög klack och en fin bikini efter många om och men...har man krav så har man!

Träning har det blivit också.
30min ben och rumpa samt 30min core.
Klanta mig lite och gick en promenad med hundarna på 1½h utan och äta i mellan, var totalt färdig när jag kom hem!

Nu till något tråkigt...
Ricki ska få somna in.
Efter 12½år av bus är det dags.
Troligen är det någon tumör i lungorna då han konstant flåsar.
Det finns så mycket att säga om honom, en härlig hund, ärlig, öppen, rejäl och snäll, självständig för att nämna något.
Må du vila i frid du trogna vän Ricki.

Kommentarer
Postat av: Emma

Underbara Ricki!!!!!

2009-05-29 @ 09:03:29
URL: http://tcd.zoomin.se
Postat av: Lina

Är glad att jag hann träffa denna underbara Ricki. Mer kramgo vovve får man leta efter! :) Sänder en kram åt ditt håll..



2009-05-29 @ 14:18:04
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Helen

Sorgligt med Ricki! Men så var han ju gammal och har levt ett bra liv. Man får försöka tänka så så känns det kanske lite bättre. Kram!

2009-05-29 @ 21:29:07
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Linda

Åh lillponken då, vi sänder en kram till matte och hund. Trevligt att jag fick chansen att träffa honom.

2009-05-30 @ 20:45:51
Postat av: marie

Sorgligt med Ricki =(

han har ju funnits enda sen du och jag lärde känna varann =(

Ta hand om dig och ring om du vill. kramar marie

2009-05-31 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0