passvända

Fredag: Neo fick ett spår på 200m grus med mycket vinklar och en leksak i slutet. Han klarade det kanoners!!! Har nog aldrig sätt honom spåra så nogrannt och fint förut =)
Lördag: Två inomhus sök. Kollegan gjorde allt för att ställa till det för Neo för han tycker att lillemannen är duktig och behöver utmaning =) andra gången fick han jobba på en stund innan han till slut hittade, jätte nyttigt!
Han har blivit väldigt självständig i sitt sökarbete, ibland kommer dock blindmarkeringar, det måste vi jobba på.

Sixten till matte:
I fredags fick jag leta efter kollega och matte som jag letade!! Jag for fram som en tornado och när jag trodde att jag hade honom i snoken då visade det sig att ventilationen i korridoren lurades lite, men till slut så fann jag honom tryckandes under ett skrivbord =)
Blev lite lydnadsträning på morgonkvisten också, fotgående och inkallning...jag gör framsteg =)
I lördags blev det spår, ca 200m i skog. Fick jätte fint fäste till en början och for fram som en pil, sedan tappade jag
efter ca 40m och då var det roligare att leka med pinnar en stund. Efter att tanten samlat ihop mig lite så kunde jag fortsätta och jag hittade slutet, en superrolig brandslang...det där med spår e nog ganska skoj ändå när man kommer på snitsen!

Detta är sista natten på en kort passvända, sedan är det 7nätter ledigt och på Torsdag far hela tokligan upp till Kloten, då jäklar vet ja två hundar som ska få somna ovaggat på kvällarna ;O)


Kommentarer
Postat av: Ullis (sixtens mormor)

Du verkar ha det så jättebra och får bo hos en toppentjej som Madde! Om Erica ska till Sundsvall så får du följa med och hälsa på oss och Jocke! Kram

2009-05-03 @ 23:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0