hänt extra...

Förstår att ni alla har väntat och väntat, undrat och funderat...kanske till och med oroat er....
VAR är den spännande fortsättningen på Madde och Neos underhållande liv?!
Efter många om och men, stress och långa arbetsnätter så kommer den HÄR:

NEO:
Såret läker, sakta men säkert.
Stygnen lossnade i Söndags vilket resulterade i en längre läkningsprocess och träningsuppehåll =(
Han börjar bli piggare och vill gärna mer än vad han får.
Tyvärr är det riktigt blaskväder ute vilket gör att promenaderna endast består av rastningar på 5-10min.
Mycket tråkigt men det är nödvändigt för att inte få in smuts i såret nu när det är öppet.
Använder en Aloevera Vetrinaryspray som verkar för att skynda på läkningsprocessen och det verkar fungera fint.

MADDE:
Har börjat träna på Vasalundshallen. Super kul och nyttigt! Förra veckan blev det vattengympa, sim och poweryoga. Denna vecka så har jag kört djupvattenträning, core och step. Avslutar varje vecka med Poweryoga på Söndagar.
Trivs jätte bra i nya lyan. Solna är en riktigt trevlig kommun att bo i. Har kommit i ordning med det mesta och kommit in i dem nya rutinerna. Riktigt skönt med gångavstånd till butik, perfekt för kort promenaderna av makrillen och fylla skafferiet samtidigt. I mitt och Neos "nya" liv ska vi försöka tänka mer friskvård, inte bara precissionsträning utan även kroppslig och själslig vård. Jag ska försöka släppa lite på tävlingssuget och ägna våren till att ha fokus på glädjen i träningen mer än kravet på utveckling. Sedan blir det tävlingsässong till hösten då vi är laddade till tusen!

På måndag skall jag på ett informationsmöte om aloevera produkter hos en kollega som har börjat sälja.
Aloevera juicen är jag redan övertygad att prova både på mig och Neo. Den verkar genom att rena kroppen innefrån.
 Ska bli spännande att  se vilka possitiva effekter den kan ge oss.

Nu tror ni att jag har blivit värsta sortens hälsofreak...njaa kanske lite då men jag jämnar ut det med en och annan bakelse samt rökning så lugn bara lungn.

Oro för min morfar som ska in på operation på Måndag, en tumör i pannloben.
Jag tänker på honom och hoppas av hela mitt hjärta att han håller ut och kämpar sig igenom det här.

En stor kram till min morfar får avsluta dagens bloggande

Kommentarer
Postat av: Helen

Kul att ni trivs. Mindre kul med Neos sår och din morfar. Hoppas att båda kryar på sig snabbt. Rätt inställning till träningen! Det ska vara KUL att träna ännars blir det inget bra:) Kram

2009-03-06 @ 10:56:41
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0