lydnad

Igår blev det lydnadsträning vid älvsjömassans grusparkering med Helen.
Neo fick göra en långbudföring, till en början kom det några startskall, sedan var han tyst hela sträckan.
Det jag måste jobba med honom är motivationen att bromsa in vid mig och mottagaren, han springer gärna 5 meter förbi innan han vänder upp. Fick bra tips om att kasta belöning framför, tror det kan funka.

Apportering av föremål; metallapport, snöborste, kampstock, brandslang, eltejprulle

Metallen såg jag framsteg i, nu vågar han hålla imot lite när jag försöker ta apporten.
Snöbosten gick bra likaså kampstocken.
Brandslangen fick han inte till att ligga bra i munnen.
Eltejprullen var jobbig då den fastna under hakan.

Körde lite linförighet med komendering och han verkar känna sig säkrare och mer med i matchen när
jag är tydlig med mina steg. Dock märks det att han är lite konfundersam över den nya stilen första svängarna och
halten.

Inkallning, hade lite samma tendens som i budföringen med att springa förbi, annars bra fart!

Vicky fick testa att bli klickad för första gången, snacka om att det gick runt i kolan på henne.
Jisses vad en förvirrad snuser är söt!
Gjorde framsteg iaf och jag tror att det är rätt väg att gå för att få till apporteringen.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej och tack för träningen igår. Det var kul om än lite kallt:) Kram

2009-03-20 @ 18:02:22
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Cicci och Jax

Ja, passa dig!!!

2009-03-20 @ 19:30:03
URL: http://www.familjenkaos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0