kort träningssammanfattning

Tisdag: Tränade transporter med Erica, gick jätte bra.
Kollade lite på takt och steglängd i fotgåendet också för att få ett bättre flyt.

Onsdag: Var på tjänstehundsträningen. Körde igenom hela klass 3s moment, det var ca 3månader sedan jag roddade nåogot i dem momenten. Jag blev glatt överaskad när jag märkte att det mesta faktiskt satt =)
Rutan var klockren, likaså inkallningen och sättande under gång samt  hopp apport.
Vittringen var mycket bättre än förut, han har minskat tugget avsevärt men har lite lågt tempo på vägen in.
Fjärren krävs att träna på men han har börjat tänka mycket mer bakåt.
Metallen, där har han bra fart in och ut men gripandet är dock lite fjösigt men jag ska inte gå in och bråka mer i det där
för då krachar hela momentet, därimot ska jag inte vara så snäll i belöningarna.
Friaföljet glömde jag och nämna men det tränar man ju på inför all tävling och uppkörning.
Han är något flamsig imellanåt, måste bli lite tydligare med mina förväntningar på hans fokus. Han flackar med blicken och kollar in vad som är runtomkring.
Blev lite transportträning med Björn och ett dolt överfall som gick bra.

Natt: Nötte transporter, budföring och fjärren. Gick bra.

Torsdag: Budföring-bra fart, skällde till på första skicket, då tog jag tillbaka och skicka om sedan var han tyst.
 transporter-går avsevärt framåt, han bjuder mycket på att trycka sin kind mot mitt ben, dock inte riktigt redo
 för att ta av grimman, han måste bli yttligare lite tryggare i den nya postitionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0