Onsdag

Tack Sandra o Maggan för er gästfrihet.
Det var träning och god mat på schemat såklart, helt i min smak =)

Fick flera kritiska ögonon på mig som tala om för mig att jag har en massa dk´n för mig som jag
själv inte är medveten om att jag gör. Onödiga neddrag då Neo absolut inte har någon glädje av dem.
Fjärren var bra så tillvida att han var kvar på samma ställe, därimot så blev det många dubbla komandon då han var seg.
Allt annat gjorde han riktigt bra med lite olika omständigheter såsom hindret som hade konstiga borstar på sig och
rutan som stod brevid inkallningssträckan vilket gjorde att han fick en dragning mer till vänster.

Spåret var på 800m med 5 eller 6pinnar, minns inte riktigt.
Det var fuktansvärt torrt och varmt ute så Neo fick kämpa på hårt!
Fick tips om att jobba lite mer med vinklar annars såg det riktigt bra ut =)
Han missade en pinne trots att han nästan gick  i spåret, han var med nosen i backen 20cm till höger om den men kände den inte.

Uppletandet blev lite halvdan.
Neo var jätte tagen av värmen och var inte motiverad.

Fick tips av S att ta en 1½liter flaska, hälla i 2dl mjölk och resten vatten och ha i en resorb (vätskaersättning för barn).
Man ger 1/3 på morgonen i maten, någon gång under dagen och efter träningspasset så håller hunden mycket lägre.



Kommentarer
Postat av: Helen

Fast mjölk i den här värmen lät inte så kul. Skulle nog hellre ta buljong då;) Det kan man dessutom ha på söktävling att vattna hunden med på stigen;)

2009-07-03 @ 16:09:19
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0