lite träning

Var på tjänstehundträning igår.
Neo var super trött efter nattens arbete vilket syntes lite i träningen så det blev ett ganska kort pass.
Körde samma bett övning som sist, vilket innebar att starta jakt och gripande funktion hos mig istället för att lägga på
massa retning hos figge genom att jag lät honom kampa i en brandslang för att sedan ta in honom fot och skicka honom direkt på figge som stod 2m ifrån och gjorde förflyttning på mitt revirkomando. Gick kanoners, det har gett jätte fint resultat på bara två gånger!
Ska idag testa att kampa lite med honom på avstånd för att sedan gå fot fram till figge som står en bit bort och skicka honom, för att få en fördröjning.

Körde rutan igår också.
Han fick inte se när jag ställde ut rutan.
Gick kanoners, dem ökade farten skvallrar om säkerheten =)
Han fick även lägga sig i rutan innan belöning vilket givk utan problem.

Metallen gick inge vidare, stort bakslag.
Mycket dumt att köra metallen när han är trött då jag vet att den är jobbig i sig.
Fick en del bra tips av mr B på detta som jag ska ta i beaktning, bla att sätta på eltejp för att sedan succesivt minska ner på tejpen för att få bort obehaget med metall mot tänderna. Väl värt att testa.

Fotgåendet gick lite sisådär, han var lite okoncentrerad med störningen av andra som körde skydd och uppletande, vilket han inte brukar bry sig om men det märks att fotgåendet behöver dammas av lite efter vinterdvalan.
Lite start gruff men det gick bort ganska snabbt. 2 steg bakåt är fortfarande lite jobbigt moment för makrillen men det går framåt, han har slutat att låta.

Nu blir det promenad med voffeboffarna innan vi åker...

(OBS, det förra inlägget bygger inte på någon sann historia, men det förstod väl alla då jag inte dricker kaffe och kör volvo, därimot skulle det lika gärna varit jag eller någon av mina vänner, eller hur? antar att en del i alla fall känner igen sig och kan få sig ett skratt?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0