helgen är över

Nu är helgen över.
Flytten gick bra, mycket tack vare min kära hyresvärd och Mr Saltö, tusen tack =)
Allt är fortfarande en ända röra av kartonger men det kommer bli kanoners när det blir klart!

Tävlingen blev av, Neos tass hade läkt jätte fint.
Tyvärr blev det inget treje gången gillt =(
Snubblande nära med 252p.
Neo kändes väldigt säker i momenten men attityden var urusel!
Han tyckte det var mer intressant att hålla koll på alla hundar runt om än mig.
Uch för hormonstint tonåring, ge tillbaka min mallefjant!
Den där fjanten som älskade att träna och avgudade sin matte.

Nå om man nu ska hålla huvudet kallt och inte involvera massa känslor, vad bör åtgärdas?
Här är en 5 stegmodell på problemlösningen som är tänkt:
------------------------------------
Probelem:
Attityd på träning

Analys:
Ålder+kön
motivation
ledarskap

Handlingsplan:
Kastrering
Höja motivation, köra mer shaping för att få honom att ta mer ansvar för träningen.
Allmänlydnad, lite mer strukturerat på promenader

Resurs:
Har beställt tid den 25e kl. 07.30 hos veterinär
ska hämta lite inspiration i Morgan Spectors bok och canisbibeln

Utvärdering:
Om 4veckor
--------------------------------------

Varför Kastrering?
Slippa sjukdomar såsom testikelcancer och prostaproblem
Minska på hanhundsbeteendena som är jobbig inte bara för mig utan för Neo också.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Synd att det inte gick vägen för er denna gång,hoppades så. För jag vet att ni kan sååååååå mkt mera. Klart Neo testar dig. Han är i den åldern nu. Leo lika så. Nu blir det strama tyglar så är ni snart tillbaks igen ;).

2009-02-16 @ 10:20:40
URL: http://www.nogg.se/bcleo
Postat av: Lina

Vad tråkigt att det inte gick som du hoppats.. Men det kanske blir fjärde gången gillt?

Kastrering är nog bra.. Så länge han inte ska avlas på är det ju ingen idé att ha kvar kulorna. Mindre sniffande och gnöl när löptikar är i närheten.. ;)



Åh, jag är så sugen på att komma ner å se nya lyan. Men efter dagens budget-koll ser det dystert ut. Jag är officiellt i konkurs. :( Jag håller tummarna för en lottovinst!



Kram från norr.

2009-02-16 @ 21:52:48
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Malin

Äsch, så nära ni var! Men jag tror på fjärde gången gilt! :) Och du, du har väl inte glömt Frida den 24e?!

PS. Leka lite hundträning snart? :)

2009-02-17 @ 12:12:04
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Emma

Vad synd det inte funka på tävlingen, var det 3an ni körde? vi tränar lite inför 3an (blir nog debut i slutet av maj) . Och så har vi anmält till apellspår den 1 maj :) Spännande. Ska nog anmäla till strängnäs apellspår den 3e maj oxå :)

Ha det kanon och hoppas du trivs i lägenheten :) / Emma med Maxi

2009-02-17 @ 17:18:44
Postat av: Daya

Hej!

Vad skönt att höra att du har kommit på plats nu med flytten och tråkigt att inte tävlingen gick som du ville. Knips the balls! Då blir det bättre skratt

KRAMIZ!!!

glöm inte dina vänner i strängnäs nu när du blivit en 08 ;-)

2009-02-18 @ 11:20:03
URL: http://pappersmuggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0