hänt sen senast

Helgen har varit underbar hos mor och far.

Torsdagen var jag och Dayana ute i skogen och plocka svamp/blåbär/lingon.
Vi var ute i ca 3h och det var super mysigt!
Resultatet blev en blåbärspaj och fläskfile med smörstekta kantareller, mumma!




   
Fredagen lurade jag iväg mamma och grannen på långtur ca 2h runt om i nejden.
Dem var dock inte så glada när dem tyckte vi var vilse, men det är ju stor skillnad på att vara vilse och
inte riktigt veta var man är ;) Hem kom vi i alla fall välbehållna men ack så trötta då det var jobbig terräng.

I Lördags var jag med mor och syster på Skottvångsgruvans hantverksmarknad.
Dem sålde sina egengjorda vackra smycken.
Fick massor av inspiration att ta upp hantverket igen såsom knyta ryamatta och tova.
Även väldigt sugen på att naturgarva fårskinnsfällar, dem är ju så mysiga och vackra!
Det kräver dock någonstans att vara och den möjligheten har jag inte just nu.
Pratade en del med en äldre farbror som lovat hjälpa mig med att slipa min kniv, att smida ett blad och skafta en kniv tar tid men det är något alla kan lära sig med lite träning men just slipningen av kniv är ett hantverk som tar måååånga år att lära sig.
Neo var lös under hela dagen, låg mest och mös vid vårat stånd.
Hundar gick förbi och gjorde utfall men lilla makrillen sket högaktningsfullt i dem.
Vi gick lite fotgående runt i folkmassan och köpte en strut med hemgjord mjuk kola, den delade jag och Neo på.Det blev förstås en kort vandringstur på 4km runt milsjön, man måste ju passa på när man stöter på fina vandringsleder.

På Söndagen tävlade systeryster med CS Sherriedance.
Hon var så duktig och fick runt det lilla kräket hela banan.
Starkt jobbat! Tror det kommer bli ett fint hoppekipage bara Sherrie får lite erfarenhet på konstiga hinder, hoppa kan hon i alla fall!
På vägen hem mellanlandade jag i Södertälje bk och kolla på lite tävlingar samt fika med Marie.
När tävlingarna var klara så tränade vi en sväng också.
Neo körde lite fotgående (trängde en del annars bra)
                     Kryp         (Marie hjälpte mig att klicka, varierar framåt och bakåt)
                     Framförgående (inget att anmärka på direkt men han har gjort bättre)
                     Inkallning (tränade bara farten, hans starter är bättre nu)

Måndag..
Jaha då var det dags att jobba igen då.
Nu på morgonen har det blivit lite träning med jobbet.
Vi började med en bevakning med bett och vinst, första bettet (som krånglat så) satt som ett smäck =)
Körde lite korgövningar och han börjar mer och mer visa prov på att han kan klara ett fasttagande utan
att grisa. Transporten ser finare ut med än utan korg men som tur är det med korg i lkl skydd.
Där är han fokuserad på figgen och håller en fin position.
Avslutade med att ta ett bett på ny figge och det gick lika bra det!
Blev lite lydnad också...
Fotgående (bättre än gårdagen inte lika mkt trängningar)
Kryp (nötte på framåt och bakåt, ingen acseptans för skutt)
Skall (bra skall, något morr vid tystnad)
Stege (jätte fint, stannar upp på sista trappsteget och sluter upp fot fint, något bråttom på stegen).

Lite bilder kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0