lite kort om träningen...

Igår blev det spårträning med båda vovvarna...

Neo fick ett ca 400m spår med 6apporter, han var inte så snabb men otroligt nogrann och motiverad!
Oj va kul att se hur han utvecklats.
Platsliggningen klarade jag galant!

Idag var det tjänstehundsträning.
Fick till utbackningarna jätte fint i korgen =D
Körde lite transporter, kom på ett bra sätt att utveckla det för att Neo själv ska tänka efter hur han ska förhålla sig.
Blev en inkallning med ställande, ganska seg galopp men ett snyggt ställande och fin ingång.
Krypet var kanoners, både höger och vänstersvängar.
Hopp över hinder sitter som smäck.
Något fokuserad i friaföljet.
Märktes att han var lite påverkad av vårvärmen.

Nu på kvällen fick jag sätta tänderna i Beas rumpa, lika kul varje gång =)

Sixten till matte:
Igår har jag gått ett 400m spår, det var kanonroligt men förvirrande och lite jobbigt när man har så mycket damp som jag har ;)
Jag plockade 3 pinnar av 4, första missade jag då det var mer ben en hjärna inblandat.
Tycker jag var riktigt duktig ändå, eller hur matte?!!
Idag blev det tjänstehundsträning i Kista, jisses matte, det var så varmt så jag balja i mig hur mycket vatten som helst.
Råka lite av misstag ta ett bett i  plastmattes mage, den liksom var i vägen när jag skulle HA MIN leksak, oj så sur hon blev den där tanten, men sen fick jag leka igen efter jag varit snäll och beskedlig en stund.
Nu på kvällen fick jag träffa en schäfertik som heter Bea, ojoj den tiken var det klös i...jag fick varken klättra eller vara påflugen, men när jag kammade till mig så blev hon ganska trevlig och vi lekte lite tafatt.
Har fått ett tuggben idag också, tror jag slog rekordet på hur snabbt en sådan kan slinka ner i kistan ;)
Nu är det hopp i säng som gäller...en ny dag imorn.

Var på bodybalance i måndags för första gången.
kändes lite mer komplett än poweryogan då det var lite mage och ryggträning inblandat, super nice =)
Var iväg på picknick med S, en viss någon *nämner inga namn* lurade ut oss i ingemansland och vi gick och gick och gick för att hitta någon behaglig plats längs vattnet...sluta med ett berg med typ träsk nedanför, trevligt var det ändå =)
Imorn hoppas jag på att komma iväg på någon träning innan jag far till Snäs och firar Valborg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0