sorgligt slut...

Blev inget skydd som tänkt igår.
Får se om jag åker till tjh-fältet i em.

Därimot blev det spår i Enköping...
3spår ca150m, liggtid 1h, 2apporter i varje, spårläggare Pernilla.

Första spåret gick fint, drag i linan, någon tapp och då backade vi några meter så klev han på spåret igen.
Andra spåret var lite bökigt, men han gick på bra fram till första pinnen sedan blev spåret så snårigt och Neo var osäker på fortsättningen och börja gå vänster mot spår 3 så jag bröt och gick sedan till spår 3.
Detta spår gick superfint! Han var motiverad, noggrann och hade bra tempo.


Uppletande
La ut 3saker på linje i mitten av en hel vallad ruta.
Detta för att kolla av så att han går på min skick och inte bara på var vallningen är.
Intressant att se i viken ordning han plockar sakerna också.
Jag skickade inte med handen utan genom att gå 2m fot fram till baslinjen för att klargöra riktning.
Han köpte det mkt bättre än handtecken tycker jag.
Ordningen på föremålen var längst ut, närmast, sist mitten.
Tror att han hade lite spring i benen dem första skicken.

När jag liksom redan var i Uppsala så passade jag och Jenny på att köra lite lydnad.
Kände mig ganska omotiverad då detta är något jag likväl kunde gjort hemma på gräsmattan men jag fick 
dock bra hjälp av Jenny med platsliggning,  transport och budföring vilket var värdefullt!

Budföringen gick väl sisådär...
Det är fortfarande dk vid mottagaren och låg prioriterat att bromsa in vid mig.
Kastade leksaken framför några gånger men det gav ingen tempoförändring gången därpå.
Jenny testade att ta två steg framåt när Neo kom springandes samtidigt som hon sa "fot" det funkade bättre!
I ju med att Neo är en sådan hund som springer lika snabbt trots att man hållt på med inkallning med ställande
så hade jag väl en liten aning att leksaken inte skulle funka, men det var värt ett försök.
Igentligen så kan jag träna detta med ingångar själv för problemet är inte bara på en budföring utan just när inkallningssträckan blir lång, så det blir lite läxa under nätterna.

Transporten gick hyggligt. Tror jag har hittat en lämplig position.

Körde ett par fasttaganden där jag var figge och Jenny skickade.
Han ville gå lite mer ut mot armen men grymt ont gjorde det.
Andra gången föll jag på backen och då försökte han gå på mig igen, jätte skönt när man själv får chans att kunna
tillrättavisa det beteendet då han är säker på mig. Annars var bevakningen jätte bra.

Körde en platsliggning också.
Han har fortfarande inte fått kläm på att lägga hakan i backen direkt men själva stadgan har han, dem låg säkert 3min.

Krypet såg bra ut trots lervällingen.
hopp över hindret, han har jätte fin målbild långt ut nu, han springer rakt ut till jag ropar sitt. Dock tendens till att lägga sig ibland vid kommandot sitt.
Läggande under gång, försökte han sig på ett sättande istället. Tror nog jag kommer att få vara noga med förberedelse före momentet.
Apportering, jisses han lyfter den i farten! Nu har gripandet blivit motiverat men också den höga farten, vilket tyvärr kan leda till rullning på apporten, men men, nu finns det motivation så det räcker =)
Fritt följ, körde fokus på snabba halter, gick rätt bra faktiskt, inget supersnabbt men jag kanske slipper att få "sätter sig långsamt" i kritiken, för det är så tråkigt när det drar ner en massa när vi annars har ett så bra ff.

På kvällen åkte jag och Neo hem till Dayana på filmkväll.
Det var dags för "Pirates of Caribbean, till världens ände".
Kanske lite besviken på vem som blev kapten på Holländaren, en dag på 10år är väl inget man kan bygga en sann kärlek på *snyft*.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej :).. rolig läsning som alltid. Stort lycka till i helgen - det kommer gå skitbra tror jag! kramar

2008-09-12 @ 07:34:42
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0