mera hårda spår

Var vid gamla P10 regementet och la ett spår.
Spåret började på gräs ca 5m och direkt in i skog ca 50m, upp för en slänt och ut på en grusplan ca 15m, sedan apport (brandslang). Fortsatte på asfalt genom öppna grindar ut på en stor gårdsplan omgärdad av hus.
ca 50m sedan näring, 10m sedan vinkel till vänster, 15m precis intill en husvägg apport 2 skinnbit, 50m sedan en skinnflärp lindat runt ett stuprör som slut.

Gjorde påsläppet från sidan ca 5min liggtiid.
Tog spåret kanonfint genom skogen, blev jätte glad över apporten, fortsatte spåret upp på gruset, fick vind på brandslangen (misslyckat), höll imot i linan så han fick kämpa sig fram, fortsatte genom grindarna, fick lite kämpigt när det blev öppen plan, där slog han en del men gick igen i kärnan 15m innan näringen.
Tog vinkeln och apporten fint, sedan gick sista sträckan galant och hade nosen i backen ända fram till slutet.

Under hela spåret hade jag en myggsvärm på säkert 100myggor i huvudet som jag hysteriskt fick vifta undan.
Neo tyckte mitt beteende var väldigt underligt ;=)

Åkte sedan till en fotbollsplan för att träna lite lydnad med Neo och Bea som är på besök.
När jag stannade bilen svärmade det myggor runt om bilen på rutorna.
Bestämde mig ganska snabbt att inte trotsa dem små blodsugarna något mer.

Hämtade ut tungapporten på posten idag som jag beställt på SBK.
Jisses vilken prisskillnad 329kr inkl.frakt, lite skillnad mot dem flesta hundsportbutikerna som tar över 400kr.

Imorn håller jag tummarna för Raskenstammarna Tzuni och Narna som ska tävla!
Hejja tjejer!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu blev jag inspirerad igen.. ska nog tvinga ut Jon till att lägga lite asfaltsspår i natt. :P kram

2008-09-05 @ 21:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0