meeeeeeeera spår

Spår på tvären lägden och höjden ;=)

Söndag

Träning i Enköping med Pernilla och Joulin http://jolinochsole.blogg.se/
Det blev spår, uppletande och platsliggning.
Frångick min plan lite då det tog lite längre tid en väntat med spåret.
Tiden går fort när man har roligt ;=)

Uppletandet; ca 25m bred och fullt djup med 6 saker.

Neo hade inga problem att springa ut på djupet trots svår terräng.
Kanske lite mer spring en hjärna men han fick in 5 föremål utan problem.
Pernilla gjorde mig observant på att Neo stod som en ostkrok när jag skickade honom
därav i mina ögon sneda skick (kollade man på Neos ben var skicken raka).
När jag såg till att Neo var rak i kroppen så sprang han dit jag ville...så enkelt saker kan lösas ibland =)
Efter 5e föremålet såg han trött ut så jag gav  honom lite retning genom att att gå ut i rutan och låta honom vinda i föremålet, gick sedan tillbaka till baslinjen och skickade honom. Wiiiee vad glad han blev!

Spåret gick inge vidare!
Motivationen var mycket sämre än den varit på länge, blev jätte besviken.
Gjorde som tänkt, retade på honom vid bilen med skyddsärmen, Pernilla gick spåret som fick ligga dryg 1h, 300m.
När vi tog spåret hade P gömt sig vid ärmen i slutet.
Neo gick som en påse nötter, omotiverad och osäker.

La ett nytt spår som jag tog efter bara 5min, samma slags spår ca 200m med två vänster vinklar.
Han hade jätte fin motivation, försökte använda hög näsa/syn dem första 10m men i detta läge vågade jag gå på honom och säga "spår eller inget". Han spårade super fint och jag hade fullt sjå att hålla linan, precis som med Bea =)

Avslutade med en platsliggning och nu fick jag chansen att se om min "hakan i backen" träning funkar brevid en annan hund och tik dessutom. Oj, va makrillen va duktig!!
Det som behöver lägga fokus på är själva läggandet så jag slipper dk.

På kvällen blev det kräftskiva hos Dayana och oj så kul vi hade!!
D gjorde smaskiga shots och så drack vi en pava vin, till det så åt vi kräftor, grönsakspaj, krabba, brieost och vitlöksbröd
Mumma!! Tog en promenad med vovvarna och passade på att leka lite i lekparken...buskul!
Kollade på Pirates of caribbean 2...den första kvarten sen sussa madde sött.
Tusen tack för en trevlig kväll!
Bilder från detta... http://pappersmuggen.blogspot.com/ 


Måndag

Jag och Dayana med hundar åkte till p10s marker och la spår samt körde uppletande och budföring.
Dayana la tre spår åt Neo.
spår 1 ca 130m 3pinnar
spår 2 ca 100m 2pinnar
spår 3 ca 70m  1pinne
liggtid ca 1h

Alla tre spåren gick kanoners!!! Wiiee va glad jag blir!!!

Uppletandet var en ruta på 15m bred och fullt djup på en vall,5 saker.
Neo plocka alla grejor fint.

Budföring
Körde en omgång som tänkt.
Ingen belöning hos mottagaren bara en klapp och sen skicka.
Blev lite tokigt för han satte sig aldrig, såg bara ut som så.
Det var dock ett positivt problem...att han ville lämna figgen.
Har en ny plan...
varför inte dela upp momentet?
Ska börja momentet med att han sitter hos mottagaren och springer till mig ett par gånger just får att få till den delen bra.

Lexus fick ett spår jag gick åt honom med en STOOR apport i slutet. Närmare bestämt en kanin =)
En fröjd att se Lex jobba i både spår och sakstöv men att apportera små fjantiga saker när det finns Stora fåglar och dummiesar finns väl ingen anledning. Pålägg går bra att bära en hel km från macken och hem.
En hund med motor och fart, blandis såklart!

Blev lite massage på kvällen, åh va lillemannen njöt!
Nu sover han så gott så vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Dajja o Lex

Tack för en trevlig kväll! Vi hade det kul. Vi får se till att göra det igen snart!

Tack för en kul dag idag!

/Dayana

2008-09-08 @ 20:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0