lägerhelg

Fredag

Spår
900m 5+slut, 2 vinklar.
Subbåker.
Lite vind.
Spårläggare; jag själv

Spåret gick lite vinligt från början, matte var nervös och ville gärna omedvetet styra honom genom att gå lite snett bakom.
Han tog första vinkeln jätte fint, anra slog han något i. Fin motivation, nosen låg, drag i linan, bra vid apporterna.

Skydd
pass 1
Transport i munkorg.
Bra lydnad, dock lite för mycket fokus på mig.
La fokus på att hitta en bra position (1m snett bakom).
Dubbelretning
Blev lite missförstånd på min signal till figgen så det blev ett par gånger på figgens steg.
Trots dem få gångerna vi kört momentet så är förväntan hög, han lär sig roliga saker snabbt ;=)

pass2
Körde fasttagande och testade att jag berömmer precis i stöten och komenderar direkt "ligg".
Detta funkade jätte bra, körde två repetioner.


Lördag

Spår
ca 400m 4+slut 2vinklar
näring var 10e meter
Äng
Måttlig vind
Spårläggare;  jag själv

Spåret gick jätte bra. Slog lite i båda vinklarna men löste det fint. Instruktören berättade att det var lätt att se när Neo får spårtapp, genom att han höjer nosen till 15cm, jämfört med när han går i kärnan då ligger han på 5-10cm.
Wow, nu har jag fått ett väldigt vädefullt redskap i spåret, som jag kan ha med mig både på träning och tävling.

Lydnad
Körde lite lydnad själv
Hopp över hinder, fortfarande tendens till strömhopp ibland när han är het, läggandena på andra sidan har försvunnit.
Kryp, börjar bli låg igen.
Tungapporteringen, han gör kort galopp med den nu =)
Metall och vanlig, jätte fint!
Framåtsändandet, fick en rak fin linje i saktagåendet genom gruppen.
Behöver fortfarande retning på galoppsträckan ut.
Fotgåendet, jätte fin kontakt men trängningarna kommer så gärna och ofta när det är skydd i krokarna.

Skydd
pass 1
Dubbeln, gick jätte bra! Var tydligare i min signal och då blev det bra.

Pass 2
Körde lite släppövningar, gick bra, han förstod snabbt och fick nästan för snabba släppanden.
Modprov, han biter hårt men släpper efter i bettet.

Söndag

Spår
ca 500m 2+slut 4vinklar
Äng
näring
Måttlig vind
Spårläggare; mr L (för hunden okänd)

Är jätte nöjd med spåret. Något mindre drag i linan idag och stannade en gång och skakade på sig.
Tog första vinkeln jätte fint, slog en del i andra och precis när jag kände mig säker att han var i kärnan igen hitta han näring =), 3e vinkeln tog han bra, spåret fortsatte in i skogen och övergången funka klockrent, sista vinkel var fin.

Skydd

pass 1
Körde två figgar som växelvis jobbade mot Neo.
Dem kasta ärmen i mellan.
Detta för att sänka aggressionen och få lite mer jakt i betten.

pass 2
Jobbade på fasttagandena.
Körde med bitjacka för att dämpa stöten.
Han var jätte kladdig och började gå mot ärmarna.
Min komandon hjälpte inte utan gjorde honom osäker.
Han blockerar sig så i sin aggr. att han inte orkar växla om.


Sammanfattningsvis har det varit en kanonhelg!
Trevliga männsikor, supergod mat och träning med kvalité!

Kommentarer
Postat av: marie å ayla

vad kul ni verkar ha haft i helgen? verkar som att spåret gick över förväntan ändå!!

Nu får vi börja träffas oftare och nu måste du lägga skogsspår åt oss oxå :) :) ;)

Jag jobbar lite hackigt i veckan men nästa vecka kan vi kanske klämma in nåt?

2008-09-29 @ 15:20:54
Postat av: Michelle

Härligt att det gått så bra :D

kram

2008-09-29 @ 16:32:45
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Helen

Hej hej! Låter som en givande helg. Kul att spåren funkade så bra:) Vi hörs! Kram

2008-09-29 @ 17:27:05
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Dayana o Lexus

Tjingeling! Kul att du hade en trevlig helg!

Jag hade 3 kurser på en helg.



Gräsänkling hela veckan...förvånad ;-)



Får jag låna din videokamera om 2 veckor?



KRAM

2008-09-29 @ 20:32:52
Postat av: Elin

Ja roligast är ju att spåren börjar funka! :) Jag lurade med mig Jon ut igår för konkurrensspår. Hehe det var ju skojigt.

2008-09-30 @ 08:10:36
Postat av: Émma

Härligt med en heeel helg med bara träning :)



Jag och maxi "laddar" inför tävling på lördag.. Inga förhoppningar alls, sist gick de dååligt, å träningen funkar inte alls. Men, vem vet, han kanske överaskar :)

Ha de kanon. / emma

2008-10-01 @ 15:50:22
URL: http://tcd.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0