vilse i pannkakan

Idag blev det halvdag i spårskogen, Enköping denna gång.
När jag lagt spåret och var på väg tillbaka till bilen gick jag vilse och hamnade på en travbana tillhörande ett travstall flera km från bilen. Pernilla som var mitt spårsällskap fick komma och hämta upp mig med bil.

Spåret var väl ca 1,5km långt, blev lite konstigt då jag hade tappat två pinnar så det blev lite kortare än tänkt och slutade mitt i skogen och de tog en stund för oss att hitta tillbaka även då.
Motivationen hos både Neo och Joulin var jätte fin och dem arbetade på bra.
Spåret började på en leråker och sedan in i en sådan typisk trollskog, jätte mysigt.
Hade klurat till det för Joulin genom att lägga ett spårslut på en hög sten, hon hade lite knepigt att förstå att man inte bara skulle gå runt stenen, det var riktigt kul att se henne jobba där, snacka om snopen när hon hitta gotteburken =)
Vid spårslutet släppte vi hundarna så dem fick kuta omkring och leka så dem var helt färdiga när vi kom till bilen.
Trots det så gjorde Joulin ett jätte fint spårupptag efter detta, bra kämpat!
Sen blev det ett besök på Mackedonken, man får ju inte bränna en massa fett utan att äta upp sig igen ;=)

Nu är det bestämt...
Nästa fredag far jag till Umeå.
Jag som aldrig skulle sätta min fot över Gävle gräns.
Men så hör man ibland hur dem Norrländska skogarna sjunger mitt namn och då
blir jag trollbunden.
Det blir en fullpackad helg med hundträning, vinpimplande och kärt möte med gamla klasskamrater,
ska bli så kul!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh det låter ju skitkul med en helg i Ume! :D kram på re

2008-10-09 @ 21:20:11
Postat av: Elin

Åh det låter ju skitkul med en helg i Ume! :D kram på re

2008-10-09 @ 21:20:51
Postat av: Annica

Åh nu blir jag lite avis, skulle med vilja åka till Ume, Hoppas du får Kul Kram Annica

2008-10-10 @ 08:50:21
Postat av: Emma

Så du ska uppåt i landet minsann, I umeå finns det en utbildningn som jag är såå sugen på kan ja lova. hundar hundar hundar..

Hoppas ni får det skoj :)

2008-10-10 @ 13:40:46
URL: http://tcd.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0