lite av varje

Igår åkte jag till Kista och trotsade regnet på tjänstehundsträningen.
Igor och Bea var med. Komenderade dem i linförighet, Jisses va snyggt det såg ut!!

Körde lite lydnad men det blev sisådär, han var lite het av skyddet som kördes brevid så framförgåendet blev snett, krypet blev högt och hoppet blev flamstrams, men jag fick till det till slut i alla moment. Riktigt bra störningsträning.
Inkallningen var jätte fin ingång på, han har slutat med momentet "hopp in i mattes ben" ;=)

Har tänkt till en del om munkorgsarbete.
Neo blir arg av stöten, dels pga smärta, dels pga frustration för utebliven sluthandling.
Jag vill att Neo ska bli mindre arg så han klarar att efter angreppet byte till social kamp, dvs bjuda på ett
beteende som uppmaning till kamp.
Fick jätte bra tips av min instruktör på hur jag kan få honom att bjuda på andra beteenden än aggression i munkorg.
Ska testa lite jaktlekar i korg och även ha den på ibland på promenader.
Som han ser ut nu så blir han arg, stressad och frusterarad bara korgen kommer på och det vill jag få bort.
Ska köra lite övningar i korg på mig själv där han får backa ut i bevakning och sedan av med korg och få bettvinst hos mig.

Kollade på Oskyldig dömd, lika bra denna vecka =)

_________________________________________


Orken är slut, behövde få en lugn hemmadag och slippa köra så mycket bil, så idag blev en sådan dag.
Jag och Neo har varit ute och cyklat idag, det var jätte härligt men jag blev förbannad när dem stängt av en del av vägen på rundan jag brukar cykla så när jag kommit 80% på vägen så tog det stopp.
Trodde jag kunde gena genom skogen så jag trassla med cykeln på små krångliga, knöliga stigar och kom till slut ut på samma ställe så det var bara att cykla samma väg tillbaka.

Jag och mamma lunchade nere på byn.
Super god bakad potatis med skagenröra.
Blev dock rikstokig på några tonårsslynglar som satt och rapade högljutt vid bordet brevid.
Jag försökte räkna till 10, tror jag kom till 3 sedan kunde jag förstås inte hålla tand för tunga.
Han fick sig en rejäl utskällning och det hjälpte i ungefär två minuter sedan var han igång igen.
Jag var färdig att kasta ut honom men med mitt yrke så är det ingen god idé, tur att jag har ett helt annat
tålamod när jag får på mig uniformen ;=)

Jag har fått ett väldigt roligt sms idag där det stod:
"Det blev en liten Athena efter en tuff förlossning, trött men lycklig =)"
Åh så glad jag blev, jag är STOLT MOSTER...IGEN!!! Nu är jag moster till 4stycken, 3 flickor och 1 pojke.
Jag vill veta mer; hur jobbigt hade min syster? hur mycket väger Athena? Har hon hår?
men jag väntar lite med att ringa, hon har haft det jobbigt och behöver lite lugn och ro, men jag är väldigt väääääldigt nyfiken!!

Slutligen vill jag gratulera min mor på 49års dagen...ett år kvar sen blir hon Tant....hahahahha!
Ska jag säga, det är ju nästa månad som jag blir halvtant.

Kommentarer
Postat av: Elin

Halvtant hahahahaha :D:D... du din gamla kärring! Jag har ändå hela 5 mån kvar!! :P

2008-10-02 @ 21:09:45
Postat av: Michelle

ja det är bra med bloggar , men jag håller koll på er, ni är lite för härliga för att bara låta rinna ut i sanden ;)

Härligt inlägg by the way, skrattade mycket XD

Speciellt åt dem rapande tonåringarna ;) Måste tyvärr erkänna att det kunde vart jag.. :P när man är riktigt flummig vet man inte vad hyffs är. Kanske nått åren kommer ta ur mig dock ;)

Skulle bli apglad om jag får följa med och kolla på er skyddsträning någon gång även om det inte blev av i somras :)

kramar

p.s vill du träna freestyle så hojta ;)

2008-10-02 @ 22:28:48
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Michelle

Hehe ;)

Lite svårt för mig att hinna till 16 då jag slutar klockan 15 och de tar en timme hem :S

Går de att kompromiss ;)?

2008-10-02 @ 23:46:39
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Lina

Det är så kul att läsa om dina små aggressionsutbrott. Det är nyttigt med lite ruter i kroppen.



(Har för övrigt passerat halv-tant med hästlängder!)



Kram.

2008-10-03 @ 01:12:10
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Helen

Du och Neo matchar ju varandra rätt bra. Båda blir arga och kan inte släppa det;) Nu var det länge sedan vi sågs. Jag saknar ju er:) Kram kram

2008-10-03 @ 11:09:30
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Dayana o Lex

GRow Upp Madde, 25 är ingen ålder, jag har ingen nojja och varit 25 i ett par månader, om inget så känns det rätt så skönt. Det stod i mitt horoskop att vid 25 års ålder skulle mycket falla på plats och jag skulle vara tvungen att välja mellan två alternativ. Vi får se vad det är. Men som sagt 25 år är ingeting, tänkt på att det är 25 år till till 50! DET är mycket!

skratt



Ha det och hör av dig imorgon så vi kan träffas, behöver träna på platsliggningen utomhus med NYKLIpPT! HUND (Dumt av mig)

2008-10-05 @ 17:14:29
Postat av: Annika & Hejja

Hej Madde!

Visst kan du få haka på och träna lite sök med oss! Vi ska köra nu på lördag i Vaxholm. Vet inte hur långt det blir för dig att åka men hör av dig om du kan så fixar jag en vägbeskrivning.

Ha det bäst!

/ Annika

2008-10-06 @ 09:39:05
URL: http://www.gazze.se
Postat av: Ingela

Spåret står på schemat..



väntar bara på PM för att se om vi kommit med

2008-10-06 @ 09:42:23
URL: http://www.schaferpower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0