träning

Idag blev det lite spår och skyddsträning med hundarna på hemmaplan.
Neo fick ett ca 500m spår som mr I hade lagt.
Idag var han verkligen ur balans, han gick jätte bra dem första 200m med ett terrängbyte i vinkel.
Vid terrängbyte i vinkel bara balla han ur totalt och spårade i blindo för att han kände tryck från mig.
Bröt till slut, la ett kort motivationsspår i skog, kändes bra att avsluta där det gick bra (för min egen skull).
Bea fick gå ett spår med mr I som jag lagt, gick jätte bra förutom vid ett tillfälle då det var uppenbart att hon bytte till vilt.
Körde lite skydd med båda.
mr I var snäll och figgade, syrran och hennes pojkvänn fick också testa.
*ASG* utbildar mina egna figgar ;O)...lydiga och läraktiga är dem....undrar om jag ska köra klicker på dem...

Neo tränade vi rena stötar och vinst vid liggande bevakning, vi fick till en jätte snygg efter ett par korrigeringar.
Vill ha honom lite längre ut i bevakningen, måste köra hårt på det!
Körde några överfall på 3m i transport.
Han har gått mycket bättre på 1m än på 3m meter då han vet att det är ändå bara 1m som ger utdelning, så jag tänkte överaska honom lite ;0)


Bea fick testa stöta lite i munkorg....hehe va rolig hon ser ut!
Hon förstod dock riktigt fort sin uppgift.
Efter detta fick mr I göra lite tjänstemässig träning med henne, det var rätt sköj när hon vid hans komando "STÅ STILLA, FOT" gick och satte sig fot brevid figgen dvs mig....men hon förstod snart att hon bytt förare och skötte sig bra.
Efter detta fick mr I gå lite fria följ och sista två sträckorna såg riktigt fina ut!

Nu är det tack och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0