tisdag

Träning från morgon till kväll!

06:15 väckarklockan ringer, iväg till tjänstehundsträningen.

Tränade lite framåtsändande; Hade tre koner och en person som grupp.
Neo hade först siktet inställt på att springa till personen men det lossna efter ett par skick.
Körde lite gallop till target och några saktagående samt ett par brytningar, gick jätte bra idag också =)

Träna lite roliga cirkuskonster såsom backa genom mina ben, snurra, backdelsvändning runt på stället, åka ryggsäck och slalom. Han hade lite svårt att stå still när jag skulle ställa upp mig för backningen, ville gärna snurra runt och stå front mot front, men jag lyckades få lite mer stadga i kvarstëndet.

Fick jätte bra hjälp av mr L som övertygade att tänka om i krypet och byta teknik.
Efter diskussion och lite tänk fram och tillbaka bestämde jag mig för att köra benen bakom i krypet (även fast min personliga smak föredrar kryp med benen under sig så får man väl se till den hund man har).
Så...nu är det bara börja om krypträningen, men är jag bara flitig så går det nog snabbt för han har fallenhet för att se ut som en liten padda ;=)

Körde lite inkallning och metallapportering samt linförighet med Bea sedan tog mr I över och körde en del linförighet och uppletande.

Åt lite lunch, stark men god kycklingwok.
Sedan bar det iväg in till nya arbetets huvudkontor för att hämta utrustning och skriva avtal.
Fick 1500kr mer i lön än förra jobbet, plus lite erättning för hunden, så det kommer iaf att täcka lite av all bensin jag gör av med =)
Fcik en jätte fin väska till all utrustning och mycket bra information. Kände mig väldigt välkommen!

Åkte därefter till Sigtuna/Märsta bk och körde lydnad med tre stycken trevliga prickar ur skyddsgruppen.
Fick massor av hjälp med apporteringen, TUSEN TACK! det var jätte kul för dem hade massor av finurliga idéer
som jag tror gav Neo lite mer målmedvetenhet på apporten.
Tränade vidare på den nya kryptekniken också.
Stod en budföring för en jätte STOOOOR riesenhane, det var maffigt =)

Bea fick träffa en mallehane, men hon tala genast om att hon inte ville ha någe med honom att göra.
Så det blev en rastningsrunda i koppel istället.

Avfslutade kvällen med skyddsträning.
Fick en kompis att spela in och det var verkligen jätte kul att i lugn och ro efteråt se hur mycket han utvecklats.
Jisses, vem trodde för ett halvår sedan att han skulle klara dem belastningarna han klarar idag??!!
Att ha en bra figge som kan läsa hund och spela rätt på hunden är verkligen avgörande.
Så trots 20mils resa varje vecka är det värt varenda krona!
Kommer att lägga ut en liten filmsekvens på detta...

Var hemma kl 22:30

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej hej! Tack för igår! Vi var tvungna att åka iväg lite snabbt för Emil behövde gå på toa:) Ja, Neo har verkligen utvecklats bra sedan första gången jag såg honom. Skitkul verkligen:)

2008-05-21 @ 12:15:23
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: marie å ayla

vi tycker alltid att Neo är duktig. Tror helt ärligt att ni kommer komma långt i brukset. Vi får se om vi kan klämma in en träning snart igen. Kramar marie å ayla

2008-05-21 @ 15:35:14
URL: http://www.aglaiasayla.se.nu
Postat av: Elin

Hej hopp.. ja ut med filmen. :D Vi vill se... kramar

2008-05-21 @ 22:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0