Arbete igen

Nu har 5 underbara lediga dagar försvunnit igen.
En kort summation på det hela:

Fredag: Åkte direkt från jobbet till Eskilstuna och klippte mig.
Höll på att somna hos frisören =)
I något svagt ögonblick när Madde var så trött att hon inte orkade säga ifrån kom en hjälporganisation fram och lurade på mig att hjälpa dem med 100kr i månaden.
På kvällen blev det god mat och åt en kalastårta med blåbär i...mumma!

Lördag: Far fyllde år så det blev en choklad med vispgrädde frukost.
Sedan bar det av till tävlingen och det vet vi ju hur det gick...
På kvällen var det fest på tävlingsplatsen och övernattning i Forden.

Söndag: Kammade ihop vårat 1:a pris.
På vägen hem åkte jag och simmade Neo.
När Neo var på väg in mot land med leksaken så kom det en bcblandning farandes och bara stod och väntade 1m ut i vattnet för att sno Neos leksak. Ägaren?? Han stod 100m bort och försökte fögäves locka på sin hund med halvhjärtat engagemang.
Jag slängde av mig dojjerna och strumperna och hann precis ut innan hunden gjorde sitt planerade utfall på Neo.
Fick tag i hundens nacke varpå han blev riktigt förbannad och gjorde utfall mot mig men förstod att han förlorat "slaget vid P10 badet". Han gick sakta mot sin husse som nu stod några meter i från och lät sig kopplas med sitt flexikoppel.
Fick man en ursäkt för hundens beteende, hundägarens oansvarighet, mina byxor som blev blöta upp till knäna?
Självklart inte, det ska man inte räkna med.

Måndag:
Kroppen var slut efter helgens spänningar.
Sov en hel del under dagen.
Städade min lilla lya.
Badade i poolen.
På kvällen åkte jag och Neo in med familjen och kolla lite på strängnäs motsvarighet till "Allsång på skansen",
vilket här kallas för "Livat i holken". Trevlig tillställning, mycket folk och regn såklart.
Kollat upp intresset för ett tävlingslydnadsläger med inspirataion från helgen...ska fila vidare på planering och återkommer om detta.

Tisdag:
Vaccination av Neo (glömde ju bort det vid röntgen).
Tog bara mot kennelhostan som ska fyllas på varje år (resten är vartannat).
Följde med morsan och handlade lite.
Sov middag (så är det när man börjar bli gammal och sliten).

Åkte på skyddsträning i Sigtuna/märsta.
Körde igenom hela lägre pogrammet.
Transporten är väl lite sisådär, han trycker sig mot mitt ben men ligger med midjan i jämnhöjd med mitt knä vilket inte
är okej. Körde lite omvänt lockande framåt och jag tror det hjälpte en del.
Överfallet är bra men jag måste vara mycket snabbare på att säga fot för han är snabb att ställa sig framför figge i bevakning.
Fasttagandet, något sämre stöt än vanligt men mitt i ryggen och med korg i först.
Bevakningen var väl sisådär, lite kladdigt men sen backa han ut, dock la han sig inte ner.
Liggande bevakningarna efter stöt/bett i ärm har inte riktigt gått in i lilla mallehjärnan.
Ärmbevakningen gick bra, något seg i släppandena och inte heller där liggande bevakningar utan han går in i sittande
position. Testade med om han skulle reagera (släppa fokus på figge) om jag ropade "Stå stilla" men det funkade bra.
En hel del finslip är det kvar men jag tror det kommer bli bra innan tävling.
Har ett skyddsläger innan plus veckoträningar.
Tänkt att jag ska testa att köra lite för någon annan  figge för att se så att han är lika säker där.

Onsdag:
Då var det jobb igen då...
Tänkte åka och simma med Neo och köra lite lydnad sedan blir det till att sova middag innan vi åker.

Kommentarer
Postat av: Malin

Är man grabb är det inte lätt att ta in mer än en sak åt gången ;-) haha När är det ni ska tävla skyddet? En liten fråga, tävlade du lydnad barfota?? haha inte ett dugg förvånad iof :-p

2008-07-16 @ 14:54:04
URL: http://bruksras.se
Postat av: Pernilla och Jolin

Hej Madde.



Tänkte bara säga grattis till första priset och en 3:e placering. Kom hem så sent både onsdag och torsdag (var i dina hemtrakter). Försöker ringa imorgon.

/Pernilla

2008-07-17 @ 22:59:50
Postat av: Dayana o lexus

Hemma igen! GRATTIS till tävlingen. Bra gjort!

Fan vad skönt det är att vara hemma. Sova middag. Det har jag gjort varje dag i tyskland. De gångerna vi åkte bil vilket var nästan varjedag så somnade jag i baksätet.Såå skönt! sen kunde jag sova från 18.00 till 10.00 dagen därpå. har man semester så har man.

Gissa om lille Lex vart glad att se mig och R. Han är såå fin och SLANK! (han var hos mamma i 1 vecka) Dit lämnar vi av honom ofta skratt



Träffade Ricki och dina föräldrar idag på P10. Ricki var jätte söt i sin flytväst. Han gillade Lex leksak.



KRAM! Hör av dig!

/Daya

2008-07-20 @ 12:09:00
Postat av: Tessan

här händer det grejer.Grattis igen till ditt första pris.När du har tid så kan du väl ta en sväng förbi ekerö??????? Så du får se vårat hus..Så kankse vi kan träna lite oxå..Puss & kram

2008-07-22 @ 16:15:47
URL: http://www.nogg.se/bcleo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0