träning

Gick ner till fotbollsplan och körde lite lydnad och plockepinn.

Började med Neo
Testade att gå fot på högersida, själva fotgåendet gick skapligt, lite plogning kanske, men själva belöningen var jätte svår...han är så vänsterställd att det är läskigt!!! Han fatta inte hur man skulle ta en godis vid höger bog.
 Han har också svårt att förstå att han ska sätta sig vid stoppen...men det kommer. Vi ska absolut träna mer på detta!
Tror det är bra att dem inte blir enbart vänsterställda,  jag tror att det blir obalans i kroppen.
Men man tänker inte på det då hela lydnaden är uppbyggd på vänster sida.

Körde rutan också, frishapade och det gick så snabbt, den lilla mallefjanten har inte bara motor utan lite hjärna också! ;) Skicka honom från alla fyra håll upp till 5m avstånd. Gäller att variera avståndet hela tiden så han inte fastnar på antal galloppsprång, det problemet har jag i backandet...han backar alltid 4steg...man lär sig av sina läxor.

Blev lite fotgående, slalom, åttan, backa och annat småplock.

Avslutade med lite bita/släppa/bevaka, la inte lite stadga träning mitt i, där jag kasta kampstocken över huvudet på honom.

Bea var ett riktigt DAMPBARN!!!!
Hon satt fastbunden medan jag tränade Neo.
När jag släppte henne lös tog hon en pinne i munnen och sprang som en tornado på plan, det gick inte få hejd på henne.
Blev lite fotgående, stadga träning och ett tappert försök till kryp.
Måste fortfarande få kläm på hur jag ska göra för att hon inte ska krypa snett åt höger, belönar alltid vid vänster bog eller mellan hennes tassar. Tips?
Bea fick också lite bita/släppa/bevaka, trots att hon var högvarvad så hade hon bra släppanden =)


Efter lydnaden blev det lite plockepinn med inslag av stadga.

Bea och Neo fick sitta ner medan jag slängde ut en hög med småpinnar i högt gräs.
Skickade ut en i taget för att hämta en pinne.
Bea sprang som en virvelvind kors och tvärs och vände i luften när hon fick vittring på en pinne.
Neo sprang raka skick och fortsatte ut på 50m djup trots att han sett mig kasta pinnarna (på högst 10m djup) ...hehe visst e han frän!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Det där med att rkypa till höger hade jag problem med på Ozzy med. Jag har bara envist kört med att alltid belöna utanför hans huvud eller precis framför näsan så har det nästan försvunnit.

Nu får du väl blogga om ert saccoäventyr idag med :P.

KRAMAR

2008-01-14 @ 17:22:08
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0