Magdalenasystrarna


Magdalenasystrarna
De tre kvinnorna, Margaret, Bernadette och Rose har alla sin orsak till att de hamnade på hemmet som styrs av syster Bridget. Alla tre avskärmas från omvärlden och får utföra oavlönat arbete. Snart har kvinnornas liv förvandlats till ett helvete där de behandlas som slavar och lever under omänskliga förhållanden. Deras enda tanke är att komma därifrån om de så ska kosta dem livet. "textutdrag från www.tv4.se "

Uch vad arg jag blir när jag ser filmer om hur människor plågas genom grymma övertygelser och religioner.
Blir mer och mer övertygad om att vara ateist och neutral.
Att tro för mycket gör en föblindad.
Det ända jag behöver tro på är godhet, men att sätta namn på godheten är ett sätt för männsikor att hitta någon att skylla
sina egna handlingar på.
Det är sorligt att människan har lurat sig själv i många hundra år.

Jag bär denna berättelse med sorg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0