helgens läger

Hela vecka har det regnat som besatt, jag har gått på jobbet mån-tors och varit dyngsur.
När helgen kom och läger vankades ville jag gardera mig och va inomhus, så jag lurar instruktören att hyra ridhus        och vad händer??....
Sol och fint väder båda dagarna på dagen när vi tränade, regnet kom på kvällstid.

Hjärnan känns totalbränd efter helgen men jag ska försöka summera lite...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lagt mkt krut på korgbevakningarna och med lite fix och trix så har vi nog fått till det mycket bättre, av någon anledning så har detta med liggande bevakning varit väldigt svårt att få in i lilla fjanthjärnan.
Stötarna är riktigt bra, har fått jätte mkt beröm, riktigt roligt!

Han kollar inte på mig nu vid avlämningarna, utan är helt fokuserad på figge trots att jag ställer mig bakom honom.

Körde lite civilsändande, han har tendens till att vilja gå förbi figge och ställa sig så han ser mig.
Såg samma tendens på L-testet.
Blev bättre på slutet men tåls att träna mer på.

Samma syndrom på flyende figge med ärm, tar långt ut och vill gärna vända upp och ta framifrån, men det ordnades enkelt genom att inte hålla ut ärmen så mkt.

Testade lite dubbeln, men jag måste träna lite mer hemma på signal.
Fick lite tjafs att få in honom fot, såg nog rätt roligt ut för till slut jaga jag runt honom och han gömde sig mellan
fötterna på figgen. Liten fjant! Snacka om att spela på mattes känslor för han har attityd i korg.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En massa andra trevliga ekipage var på plats och en jätte söt liten schäferpuppie som jag hånglade med massor =)
Skåningarna hade inte bara en söt valp utan en ny kamera så snart kommer det massa fina bilder på helgens äventyr också.

Lite figgande blev det också för min del...
Korgbevakning och flykt på svarta faran Jaaga
och ärmtransport samt flykt på klösmaskinen Devil.
Kan inte skryta att jag var någe bra, tvärtom, men det är alltid kul att testa på.

Kommentarer
Postat av: Ingela o Patrik

hihi



LIIIITE attityd...



Visst stal vår Jaggeman mycket uppmärksamhet.

ska plöja igenom ca 900 bilder nu, sen blir det skicka av i massor..

2008-08-11 @ 12:10:17
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Elin

Hehe häftigt att du figgade med!! :() Du var en jättebra figge för oss. :D Saaaknar dig "dumma" (som flyttade så långt) Madde! :P ;) Kul med bilder!



2008-08-12 @ 18:41:55
Postat av: Dayana

lägg upp bild på din nya frisyr! Vart genast avis!!

Vill oxå klippa mig....igen. skratt

ÄNLTIGEN blir instruktörsutbildning i Uppsala av, så nästa vecka åker jag, Lena (och hundarna) till Uppsala, ska bli sååååå kul!!



KRAM

2008-08-12 @ 20:31:02
Postat av: Ingela o Patrik

du har fått figgebilder nu...



2008-08-12 @ 23:00:36
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: marie å ayla

Hej Madde och tokNeo :)

Vi vill oxå på lääääger, nu!!! Såg att strängnäs Bk har lyd.tävling 20 sep. Funderar på att anmäla oss, både jag och Helena. Men då ska såklart du vara med :-)

Ring mig imorgon om du kan, du vägrar ju att svara när jag ringer. hi hi

2008-08-12 @ 23:18:01
Postat av: Tessan

Kul att du kunde komma förbi i helgen. Synd att vi inte fick mer tid till oss..;=). Hoppas vi kan ses snart igen...Idag har vi äntligen vart och köpt barnvagn så nu är vi nästan redo..Ha det bäst..Krammmmmmmm

2008-08-14 @ 20:43:52
URL: http://www.nogg.se/bcleo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0