film och rapport från dagens träning...

Här kommer film från bruks sm 2008, titta och njut på några duktiga mallefjantar


A-K, ni norrlänningar är härliga när ni tar i från tårna!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det en tripp till Uppsala.
Började med skyddsträning.
Tränade på anslutningar efter bevakningarna, tror att vi fick till det ganska bra, hoppas det håller i sig.
Körde igenom alla lägre momenten, han var något kladdig på fasttagandet...måtte han inte vara det på lördag.
Han kändes stabil i transporterna och ren och fin efter överfallet.

Efter detta blev det spår.
Neo fick ett spår på ca 400m med 5apporter.
Liggtid 2h.
Det började i skog, övergång till kalhygge och sedan skog igen.
Han kändes inte lika fin som här om dan.
Nogrann men inte lika självsäker.
Fick ett ordentligt tapp när vi kom in i skogen igen men jag backade tillbaka några meter och då tog han spåret fint igen.
Gjorde sedan ett riktigt motivationshöjande spår.
Synretning på figge som springer i väg med skyddsärm i skogen.
Figgen stannar med ärm som spårslut.
Sätter in honom 5min i bilen.
Låter honom få gräva sig fram i spåret, bara gå framåt när nosen är låg.
Nästa gång blir det ett likadant spår men med liggtid på ca 30min.
Tack Jenny för tipset!

Avslutade med stor del av lägrelydnaden.
Linförigheten, fick in lite lite gnissel dem första metrarna, verkar bli i samband med komendering..
Han var vid i en sväng också annars tycker jag det kändes bra.
Framförgående, fick besök från skogen på vänster sida (2förare med hund) Neo klarade att bibehålla riktning men gick snett
och hade blicken mot besökarna. Dem störningen borde dock inte bli på samma sätt på lördag, annars går han fint.
Inkallningen, tog et steg till vänster när Neo var 3m ifrån, verkar funka mot "islag förare" syndromet.
Apporteringen, sämre gripande idag. Tror bara jag får dra upp honom lite på den bara innan jag går in på plan.
Krypet, risken för onödigt neddrag är vid uppsättandet om det poängbedöms? Själva krypet är jag nöjd med.
Hopp över hinder sätter sig ganska nära hindret på andra sidan men verkar ha släppt detta med att behöva ett dk på ordet hopp och att göra strömhopp dvs inte sätta sig på andra sidan.

Tränade med  Jenny & Tzuni 
spana in deras sida för att se lite bilder på Neo´s snygga släktingar...http://www.tzuni.blogspot.com/ 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men titta där :). Fin film på mallarna. :p Lycka till på tävlingen nu! Ni två är grymma.. hade varit kul att få se er. Film? kramar

2008-08-28 @ 10:29:04
Postat av: Helen

Hej! Håller med Elin; kul att titta på lite film:) Du får gärna säga hur man gör för att lägga in film för jag är ett blåbär på det;) Stort lycka till på tävlingen nu. Ha huvudet kallt och tänk hur du gör när du tränar så kommer det att gå lysande:) Synd att jag inte kan komma och hejja på er men vi håller alla tummar och sporrar här hemma. Vill ha rapport sen såklart;) Kram från Helen

2008-08-28 @ 15:37:18
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Ramona

Hej! ni verkar vara på hugget! vad kul! har haft lite samma problem med Nano, att han laddar på tävlingledare.. Har tränat mkt m TL som har kommenderat men har själv bara belönat ´N när han suttit fint och tyst vid sidan, snabbba belöningar i början, sen länga succesivt. Sen börjat gå, när han känts balanserad, det resluterar i att jag kanske går efter TL 4-5 kommando. Går ganska fort att "släcka ut gasen på TL". Kanske kan vara nåt! lycka till på lördag. Vi ska försöka debutera i hkl spår i slutet på mån! = ) känns spännande! vi ska hålla tummarna för er!

2008-08-28 @ 21:20:29
Postat av: Ingela o Patrik

Vad händer imorrn??? Nu blev jag verkligen nyfiken...

2008-08-29 @ 13:55:36
URL: http://www.schaferpower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0