helgen som varit

Idag har jag sovit bort hela dan, resten har jag latat mig.
Ikväll ska jag åka en sväng till slkk och träna lite lydnad med Dayana.

I Lördags for jag till morbror Curt och hans sambo Carina.
Fick en privatlektion i att byta bromsskiva och belägg så nu kan jag det =)
Blev bjuden på god middag också.
Utan att tänka mig på gick jag med Neo före in i huset där det bor 9 katter.
Hörde bara ett j'kla liv från hallen och en makrill som flög tillbaka ner för trappen.
Inte lätt att komma som hund i ett lejonrevir ;=)

När jag skulle åka hem på kvällen knakade det i framhjulen.
Det visade sig att fälgarna inte var dem rätta för denna bil, men tacka vare att bromsarna var så slitna innan så har det inte märkts. Det hela slutade med att morbror fick slipa ner 1mm på varje bromsbelägg för att det skulle få plats i fälgen.
Järnspikar!!! Nu måste jag ju köpa nya fälgar och däck. Tror dock jag väntar tills vinterdäcken ska på och sätter på nya belägg då.
Fcik hjälp att laga krockskadan framtill, det blev jätte bra så nu är det bara att slipa lite och spraya på färg.
Nästa steg blir att byta baklucka och sparklåda så är bilen som ny....nästan ;=)

Som jag så iskallt räknade med när jag tog ledigt den 23.e på bruks-sm....
ELIN OCH NIXA kammade hem USM i elitspår!!!
Syns i Västerås!


I fredags blev det kräftskiva hos nya grannarna Igor och Bea.
God mat och jätte trevligt!



Kommentarer
Postat av: Dayana o Lex

Tusen tack för coachingen! Var super kul! Skönt att ha någon som ser vad vi gör för fel.

Inga smarriga bilder på kräftorna. ;-)



Du, vad gör du den 15-16 augusti??



Ha en bra dag på jobbet imorgon!

Kram!

2008-08-03 @ 19:49:13
Postat av: Dayana

!!JAG GLÖMDE ATT BERÄTTA!!!!



Det är inga fel på dina fälgar! Det är nämligen så att när Oket har dragit ut sig så mycket som den har gjort med slitna bromsar så kan det bilda en liten rostbelägg så den inte åker automatisk tillbaka till sitt läge, därför lät det så som det gjorde efter att du hade bytt bromskrivor.



Slipper du lägga ner en massa pengar på nya fälgar när det inte är fel på de.



Hls från Mig och R.

2008-08-03 @ 19:53:55
Postat av: Annika & Hejja

Hej på er!

Visst har vi haft en skön semester men nu återstår endast en vecka....surt sa räven... Vi kommer troligen inte vara med på lägret men jag såg att du skulle till bruks sm så då lär vi synas! Ha det bra!

2008-08-03 @ 20:30:35
URL: http://www.gazze.se
Postat av: Malin

Ååååååååå kräftor dregglar....

2008-08-03 @ 21:29:40
URL: http://bruksras.se
Postat av: Elin

Ska bli så kul att ses i V-ås! :D Vad gott det såg ut med kräftor - mums!! puss och kram

2008-08-03 @ 22:19:53
Postat av: Lina

Jag kan inte säga annat än Malin:



- Ååååhh, KRÄFTOR!!!



Gud, vad avis jag blir.. "Snålvattne' ba' rinn'" (om du förstår Norrländska.. ;)

2008-08-04 @ 12:31:00
URL: http://minimum.webblogg.se/
Postat av: Ingela o Patrik

Nu är Jagge hemma!!!!

2008-08-05 @ 13:22:39
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Helen

Hej på dej! Jag fick min munkorg igår! Den var ju jättefin ju;) Saknade dig igår på skyddet.

2008-08-06 @ 13:31:39
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Dayana

Hallååå Dags att uppdatera bloggen lite, inga ursäkter nu, du har någon timme innan du ska till jobbet ;-) skämt!

KRAM!

2008-08-06 @ 15:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0