träning

Idag var jag i Uppsala och körde skydd.
Var väldigt spännande att se hur Neo agerade på ny figurant.
Tror jag var två meter högre när jag gick därifrån.
Neo var jätte duktig!

Han skötte sig bra i både ärm och korg.
Bra bett och släppanden och bra stöt.
Han bevakade.
Kunde skicka in honom på bevakning också.
Tolerant mot små rörelser hos figurant.


Okej ni kan öppna ögonen nu och sluta sucka...har jag skrytit klart över min mallefjant ;=)

Nu till det som behöver tränas mer på...
Bevakningen är fortfarande på tok för nära figuranten, han bjuder i mellanåt på att backa något men jag måste jobba på det mkt mer. Detta är ju något jag kan träna mkt själv på just att belöna utbackandet.

Det här strulet vid avhämtningen som blivit.
Har helt och hållet mig själv att skylla.
Blivit tillsagd så många gånger att inte gå på honom med liggkomando när jag kommer fram.
Tror det blev lite bättre när jag pratade med honom och berömde honom sista gången jag hämtade honom, han tappade inte fokus på figgen och såg samtidigt tryggare ut i postionen.

Transporten är jag inte riktigt nöjd med idag, han var lite tappt i position ibland.
Ska plåga syrran lite att gå transportfigge här hemma som sagt =)

Fick  se systeryster Tzuni igen.
Jag ångrar något så grymt att jag inte filmade då jag hade kameran med i bilen...
Tzuni gjorde en kanonfin stöt i ett fasttagande, en sådan där ajajajajaj stöt i svanken.
Hon landade fint på alla fyra bakom figgen, varpå hon bevakar mellan knäna på figgen, så figgen stod gränsle över henne. Det var en klockren mondioring bevakning för er som känner till den grenen.
Annars bjöd hon på fina svenskskyddsbevakningar också, se och lär från syrran Neo!

Träffade ännu en ägare till raskenstamshund.
Det var riktigt kul att diskutera våra hundar och hitta likheter/olikheter.

Imorn ska jag ut och roa mig utan hund....kan någon föreställa sig detta ;=)
Ska på Sunbyholmstravet där dem arrangerar "tjejkväll"...så imorn kanske jag är rik som
ett troll....eller fattig som en kyrkråtta, men kul ska det bli iaf.

Ska träna ett sista litet pass imorn på förmiddagen med lilleman inför tävlingen på Onsdag,
sedan ska han få ha jäääääääääätte tråkigt fram till Onsdag kväll.

Just det, har jagat en lasbil med hundfoder idag och blivit stoppad av en polispiketbuss...men det är en annan historia.

Over and Out


Kommentarer
Postat av: Dayana o Lexus

Hallåå!

Sticker du från poliser ;-) Det var något nytt Skratt



Idag har Lex (födelsedagsbarnet!!) fått ett märgben som är lika stor som honom. Han ligger helt slut under bordet. Det tar på krafterna att bita och slita i ett stort rökt ben. Sköna är att det benet luktar inget glad



LYCKA till imorgon på tävlingen. Håller tummarna leR



Nu ska jag åka till M-fred.

2008-08-19 @ 18:21:11
URL: http://pappersmyggen.blogspot.com
Postat av: Helena&Denya

Håller tummarna för er imorn!!!

Postat av: Helen

Hej!



Japp, har redan efteranmält till en i Nynäs den sista augusti. Ska du tävla idag? Lycka till i så fall;)

2008-08-20 @ 13:13:17
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0