tisdag

En dag i solens tecken!

Var på arbetsintervju igår.
Jag tror det gick väl, det kändes bra när jag gick därifrån.
Dock lovade han att ringa mig på eftermiddagen, han upprepade meningen "då hör jag av mig redan i eftermiddag"
3gånger!
Ingen ringde =(
Han skulle ringa för att informera om eventuellt test jag skulle göra.
Kanske har han inte fått tag på testansvarige??
Vem vet?
Jag vet i alla fall att jag är jätte nervös för jag vill ha detta jobb!
Det är hundförare jag är ubildad till och det är hundförare jag vill jobba som!

Alla sjojar med mig och frågar om jag inte ska ringa Willys som en reservplan.
Det är inte min grej att sitta i en kassa och säga: "Hej"´, "Var det bra så?", "27:50 tack" "tack så mycket och välkommen åter"
Nä gud bevars!!

Efter intervjun åkte jag till Märsta och träna skydd.
Körde lite transport och munkorgsarbete.
I transporten går han jätte fint 1m snett bakom men fumlar omkring 3m bakom.
Måste få upp koncentration och fokus även på 3m....tips på detta?
Munkorgsarbetet börjar se riktigt bra ut, men jag måste få honom ren.
Nu har prioriteringen legat på att få upp honom i drift i munkorg.

Bea fick köra lite agility, mest på skoj för att få göra något kul. Hon hoppa än hit och dit och skällde.
Kul tyckte hon att det var i alla fall =)

Tessan ringde och bjöd över oss på middag.
Åkte dit efter träningen.
Mumma va god Spaggetti och köttfärsås!

Neo och Leo var inte alls så goda vänner som förut, har gått för lång tid mellan varven.
Man såg på dem att dem ville mäta sig, gruff under bordet och visning av garnityr.
Dock så vågade dem inte starta någonting för då vet dem att vi skulle kittla ihjäl dem =)
Fick ett kort på Leo Neo och Bea...kommer på bloggen snart....

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej hej! Konstigt att han inte ringde igår. Hoppas att han har ringt idag då:) Hoppas att du kan vara med på lägret:) Kram från Helen

2008-04-23 @ 13:29:43
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Lina

Vad roligt att intervjun kändes bra.. Jag håller tummarna för dej. Det kom säkert upp
en kris som han var tvungen att ta hand om. :) Jag väntar ivrigt på att höra om han ringt!

Att bo på landet e greeeeeeaaaaat! :D (Nu är jag ju fortfarande Umeå-stads-bo, men man kan ju drömma..)

Kram.

2008-04-23 @ 13:39:17
URL: http://minimum.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0