hänt i veckan

Fått en rolig slutlön från mitt förra arbete =)

Trivs inte alls på mitt nya arbete.
Efter en del magont och huvudbry så lämnade jag min avskedsansökan idag.
När man har ett så pass krävande arbete så måste man kunna trivas för att orka.

Gräset är sällan grönare på andra sidan, det förväntade jag mig inte heller, men att det skulle vara brunbrända tistlar hade jag svårt att föreställa mig.
Förutom i hundträningssyfte!!
All kredit åt hundtränaren som förutom att han är extremt kunnig också är väldigt organiserad och drivkraftig.

På tisdag ska jag på en anställningsintervju.
Det är en riktigt bra tjänst som ligger i fatet så jag hoppas att dem vill ha "tillbaka" mig.
Det är fortfarande Stockholm som gäller men kan jag bara ha hunden med mig på jobbet så är det helt okej med den körtiden bara man vet att man kan hoppa i säng när man kommer hem utan att ha två galna och oförskämt pigga damphundar som inte alls har samma vilja.

Var och tränade skydd med både gäddan och makrillen i Tisdags.
Neo testade mig som sjutton och markerade i ljumsken på mig när jag barahade hunnit kliva ut på plan och förberedde en transport. förväntan, frustration, och tonnårs-test var tre grejor som låg till grunden.
Inget att fundera över, i detta läge måste jag ta tag i honom och säga ifrån ordentligt.
Ju mer driften höjs på honom i skyddet kommer han att ta för sig mer.
Fcik jätte bra hjälp och åtsägelse att inte tjata på honom utan ge en fysisk påminnare i stället för att inte få trassel i relationen och även mindre frustration.
Inriktningen på dagens träning var
 *Transport med ordning och reda
-trots att jag Krävde position och satte press på honom så var anfallen på figgen bättre än förut.
 *Få en liggande bevakning
-han förstod efter bara några gånger vad som ger bettvinst =)
Bea fick lite självförtroende och drifthöjande övningar, hon är ju inte så jätte tuff tjej.
Det gick bättre och bättre och det var riktigt kul och se hur hon växte =)

Igår körde jag saccovagn till en glänta i skogen där jag satte hundarna i bas och gick ut ett varsit spår.
Bea gick sitt spår jätte fint, missade en pinne, märktes att hon var en aningens nonchalant på spårapporterna idag vilket hon inte har varit på super länge. Hon blev dock jätte glad över läderflärpen hon fick kampa loss från ett träd.
Neo tappade sig på två ställen och jag såg att han jobbade väldigt bra tillbaka, stort framsteg!
Neos uthållighet har blivit mycket bättre och han behöver inte lika mycket stöd i linan längre.
Det blev saccovagn på hemväg med.

Nu är det jobb resten av veckan så tyvärr blir det väl inte så mycket träning =(



Kommentarer
Postat av: Helen

Trist med nya jobbet! Hoppas att det går bra på intervjun denna gång;) Det blev ju riktigt bra i transporterna i tisdags. Kul! Man är väl lite för snäll ibland;) Vi hörs! Kram

2008-04-18 @ 12:14:11
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Dayana och Lexus

Hej!
fick du något svar från han som Vabbade? fick du någon ursäkt? fick du en till interjuv tillfälle??

Nu ska jag och Lille LExus ut och promenera medans solen skiner :D

KRAM!!

2008-04-18 @ 13:13:54
Postat av: Elin

Hoppas du får jobbet! :) Vi ska hålla tummarna.. massa kramar

2008-04-20 @ 01:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0