bokinköp

Jag undrar just om jag kommit med på spårtävlingen nästa helg, det vore skoj, även fast det kanske inte räcker till en uppflytt så vore det kul att få veta hur långt vi kommit i vår träning.

Har beställt boken "Nosarbete en bok om spår och uppletande" skriven av Maria Hagström.
Tror att den boken  är suverän!
Har varit för två lydnadskurser för Maria och dem har varit jätte bra, gillar hennes träningstänk och jag tror att boken
kan ge en hel del ny inspiration och idéer.
Boken finns att köpa på www.skogsborg.net

Tränade lydnad igår med Lillemannen, jisses vad taggad han var!
Friaföljet var hög intensitet på precis som jag vill ha, dock lite trängningar, men det hjälper om man går
i sidled snett framåt åt vänster.
Apporteringen-försöker få in att han ska gripa innan han vänder, har slarvat och belönat fel gripanden.
krypet var ursnyggt, han kunde bakåt och i sidled så nu börjar han få en bra bakdelskontroll i krypet.
Läggande under gång- han gjorde några jätte bra lägganden, kanske 9mässiga...bästa hittils =)
Ingångar-håller på att få till tillförlitliga ingångar från alla vinklar utan några halv medvetna dk:n och fixtrix jag haft för mig.

Har pratat med Neos uppfödare och fick tips om en bra figge i sthlm som jag ska kontakta.
Denne skall ha samma tänk som Stefan jag kört för innan, och det känns jätte bra för han är riktigt kvalitetsmedveten!
Har kört för en jätte bra figge nu som har lärt mig ordning och reda på plan och att ge tydliga signaler för hunden.
Han har fått upp Neo jätte fint i drift.
Vill dels köra för lite olika figuranter för att främja Neos trygghet till olika figgar och dels för att få nya infallsvinklar.

Idag är en njuta av solen dag, tyvärr har man sovit bort nästan hela men fick i alla fall ta del av eftermiddagssolen som vämde gott i ansiktet och gav hopp för stundande sommartider.


Kommentarer
Postat av: Dayana

Hej!
Tack för en super härlig promenad!! Det behövdes verkligen. Har ännu inte hunnit börja att måla, men det kommer. (skriv inget till min blogg om "objektet") kan hända att R läser i Indien =0)

Ha en trevlig kväll!
KRaaaam

2008-04-21 @ 20:08:21
URL: http://cpzona.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej! :) Har inte varit inne här på ett tag, men jag ser ju att det händer grejer! Jag tror aldrig att jag uppfattade riktigt vad det är du jobbar med nu? Fortfarande vakt, fast på hemmaplan? (Eller är jag helt fel ute?)
Kul att hunderiet går frammåt.. Är fortfarande avis på saccovagnen.. Skulle vara skitkul att prova.. :)
Kram.

2008-04-21 @ 21:54:40
URL: http://minimum.webblogg.se
Postat av: Elin

Haha jaa du stackars Nixa då fårhon nog ha tejp för jämnan... Kul att han är så taggad i lydnaden nu! :D härligt! kramar

2008-04-21 @ 22:34:47
Postat av: Jossan

Tråkigt att läsa att du inte trivs, men hoppas att det löser sig för dig! Attans att man inte kan jobba med bruksträning...då vet jag vad jag hade jobbat med iaf:)! Hoppas du har anmältdig till fler lägre tävlingar så det blir lite mer flickor i skyddet:)! Lycka till med vovvarna!

2008-04-21 @ 22:40:08
URL: http://www.bolteus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0