TJH KORAD Elddonets Bea

Idag var dagen DET
Bea skötte sig kanoners!

08:00 L test

Tillgänglighet: Tillgänglig och öppen, naturlig kontakt
Kamplust: Måttlig, visar bytesintresse
Temprament: Livlig, Uppmärksam
Skärpa: Måttlig, avpassad aggression
Försvarslust: Liten, avvaktar
Nervkonstituion: Måttligt nervfast, riktning nedåt
Hårdhet: Ngt vek, vissa minnesbilder
Dådkraft: Måttlig, viss tid vissa mom.
Skottfasthet: Skottfast, förhöjt intresse

"Social trevlig hund med acseptabelt bytes sök och föremålsintresse.
Aggressionsdelen finns hos hunden men är ej överdriven. Hunden har
ett förvärvat beteende att skälla sig igenom de flesta situationer
 vilket till viss del även är nervrelaterat. Miljö och mörker är ok."

ca 10:00 platsliggning med skott 5min
gick bra lite nosig

ca 10:30 Lydnaden  (mina komentarer, står bara gk i protokoll)
Vid fot kopplad (mkt halter och vändningar vilket fick Bea ganska allert och med)
Framförgåendet (första sträckan jätte fin, andra sträckan lite het)
Inkallande (bra fart, lite ss)
Fritt hopp över hinder (väljer att säga sitt efter hinder, för första gången så lägger hon sig i stället?)
Skottberördhet (ua)

Avvärjande av överfall (var så nervös så jag märkte inte hur hon gick i, bra släppande)
Visitation (höll position men var lite hög fram i sin liggande position)
Transport (första sträckan lite het, efter högerommarch gick hon superbra)

Är superstolt över min fröken, hon var så duktig!!!

12:00 Fick besked godkänd hundförare med godkänd väktarhund =)

Ringde till uppfödaren och berättade nyheten, hon blev glad men berättade något som fick mig
att stanna upp en stund i min glädje....Beas mamma Birka är avlivad =( en supergo och trevlig hund.
Hade jag vetat om hennes beslut (som grunda sig på tidsbrist) om detta hade jag övervägt att ta henne.

Vi var 6 ekipage som gjorde uppkörningen och alla blev godkända så Grattis och en eloge även till mina duktiga kollegor.

Tänk att man kan längta så intensivt efter ett arbetspass...trots att det ska bli skönt med två leeeeeeeeediga dagar.

image228

Kommentarer
Postat av: Anna & Arvid

GRATTIS!!! Vad duktiga ni är du & Bea! Lycka till framöver!

2007-10-20 @ 09:01:42
URL: http://www.malardalenshundcenter.se
Postat av: Tessan

GRATTIS!! Toppen...Ut och ta alla busar nu..Synd med Birka!!Vad hände....Kram på er...

2007-10-20 @ 09:10:03
URL: http://nogg.se/bsleo
Postat av: Krille och Fog

Stort grattis!!!
Du är så jävla duktig Madde. Lycka till med nya jobbet.

2007-10-20 @ 16:44:48
Postat av: Jossan

Super grattis, gud va roligt:)!

2007-10-20 @ 19:23:34
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Malin

Grattis grattis, hade inte ens väntat mig något annat! Ni har jobbat på bra med träningen!

2007-10-20 @ 23:49:04
URL: http://bruksras.se
Postat av: Nanas matte

Stort grattis :D

Är både Bea och Neo godkänd väktarvovvar? Eller kommer du bara att jobba med Bea?

2007-10-21 @ 10:58:31
URL: http://www.tottefelixsune.blogspot.com/
Postat av: Lina B.

Super-grattis!!! :)
Cool bild på Bea! Taggad som få.. När får hon börja patrullera med dej då?

Gud vad gullig du är! Jag måste erkänns att "skol-tiden" inte var den lättaste perioden i mitt liv, men jag är ändå glad över att jag hade dej och AnnSofie. Annars tror jag inte att jag hade hållit mej så pass i skinnet, som jag gjorde..
Hahaha :) Jo, jag hinner ju explodera låååångt innan ens ett enda klädesplagg åker.. Så det kan bli lite trixigt när det väl kommer till kritan.. ;)

2007-10-21 @ 15:19:09
URL: http://minimum.webblogg.se
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Braaaaaa jobbar!! :) Superkul... Nu behöver man inte oroa sig för dig om nätterna längre då ;).. kram kram

2007-10-21 @ 19:52:11
Postat av: Maria & Gwen

Superduperstort GRATTIS!!!! Vilket par ni är du och Bea! Lycka till med allt framöver!!

2007-10-25 @ 10:44:18
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0