helgens alla äventyr..Neos lydnadsdebut =)

Fredag klockan 16:30 påbörjade vi resan mot Vårgårda.
Som vanligt när Madde ska åka någonstans så ser det ut som hon ska flytta ;)
Trodde jag var jätte sen men jag var andra ekipaget på plats.

På vägen dit höll jag på att köra av vägen när jag fick se skylten "cigg 265:- limpan"...det visade sig dock vara
något sunktigt skitmärke som smaka apa ( han som sålde var iaf så bussig så han bjöd på provsmak).

Vid avfarten intill Vårgårda/Tånga hed låg en Mcdonald...Madde kunde inte låta bli!
En cheesburgare och en vaniljglass med colasås tack, kör fram till första luckan där det står en grabb som råflörtar med mig. Jag hade skitroligt åt honom, tog min glass och burgare och börja vrida på ratten....utan att tänka mig för,katastrofen var ett faktum...synden hade straffat sig själv, colasås på ratten, sätet, byxorna och händerna =/

Kort sammanfattning på helgen

Supertrevlig

Välarrangerad

Blev ingen transportträning med Bea =( 
Vem säger att det är olagligt att gå omkring med en ärm på sig??? körde ju inget skydd utan lydnad med störning!

Neo har verkligen en motivationssvacka i spåret så jag fick hjälp med en dragare...så vi får se om det kan gett något...
Bea spårade gudomligt, måste fixa till krypet bara så blir det nog lägreklass spår till våren =)
Lydnaden gick bra, växlade och körde lite med båda.

Bodde ett psyko i våran korridor

Sov inge bra i sängen...den var stenhård!

Sällskapet  trevligt och vi fick mkt utbyte av varandra

Instruktörerna hade lagt ner mkt engagemang i förberedelserna och var väldigt strukturerade

Markerna runt om var gudomliga, STORA fårhagar där man kunde släppa hundarna

Jätte god mat och massa fika, snacks och vin

Lekte roliga lekar på lördagkvällen; Balongdansen och uppletande av föremål av människa med ögonbindel

Söndag Tävling Lydnadsklass 1

9 startande
4e placering
1:a pris
161p...
Platsliggning                       10
Tandvisning                         10    =)
Linförighet                              7 han var inte alls på hugget
Läggande under gång         0  får bara inte till det
Inkallning                                8 Neo tyckte det räckte med trav på så kort sträcka
Ställande                              10
Apportering                           10
Hopp                                      10
Helhet                                      9

Sammanfattning: Måste få upp aktivitetsnivån!!!!

Dagens hjälte: Gammal dam (säkert 70år) med en grå storpudel. 2:apris men väl kämpat!



Kommentarer
Postat av: Jossan

Grattis! Det gick ju bra:)! Kämpa på!!

2007-10-07 @ 15:20:12
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Tessan

Grattis!!! Vilken helg =D...Kramis på dig..

2007-10-07 @ 16:37:45
URL: http://nogg.se/bcleo
Postat av: Malin

Stort grattis! Vilka fina poäng! Bra jobbat!!!!!!!!

2007-10-07 @ 17:42:28
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Grattis!!! Jättefina poäng juh.. hallå första pris med en nolla är inte illa pinkat :D... kram kram

2007-10-07 @ 19:52:30
Postat av: Krille och Fog

Kanon.
161p. med nolla är ju grymt bra. Kör hårt och låt mallepojken bita en buse från mig.
Ha det bra

2007-10-07 @ 20:27:04
Postat av: Lina B.

Haha :) Klart att du ska få en fortsättning.. Har haft lite fullt upp med pussande och övernattningar.. Ska försöka hinna skriva ikväll.. :)
Grattis! Vad kul!! Jag sa ju att det skulle gå bra! :D

2007-10-09 @ 17:30:44
URL: http://minimum.webblogg.se
Postat av: Daya

Grattis! Härligt jobbat för första gången :D Duktig Neo *leR* och duktig Madde.
Pussa alla marodörer från oss!
Lex hälsar!

2007-10-09 @ 19:03:30
URL: http://cpzona.blogg.se
Postat av: Jenny

Bra jobbat! Grattis :)

2007-10-10 @ 00:35:45
URL: http://www.bosseronn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0