nu är det jul igen

Har igentligen inget att skriva.
Jobbar i helgen så det hinns inte med så mycket mer.

Som alla säkert har märkt börjar det närma sig jul, går inte att missa när man går in i matbutiken där glögg, pepparkakor, chokladaskar, skumtomtar och advensljusstakar får dem främsta försäljningsplatserna.
På tv är det julklappsreklamer om både det ena och det andra.
Överallt i tidningar står det reklam om bokning av julbord osv osv.
Har handel en stark inverkan på julen?!!!

Man kan ju i alla fall inte låta bli att börja tänka på praktiska saker redan nu såsom;
hur blir det med julledigheten?
Är jag ledig på luciamorgon så man får mysa i sängen med lussekatter och firande på tv?
Vad ska ge för gåvor till mina nära och kära?

Vissa inköpskrav finns också....
MINST tre chokladkalendrar!!
En ljusstake (tror dem är kvar i strängnäs)

Sedan kommer vi oundvikligen till önskelistan:
1. Kärlek
2. Att få komma hem över jul
3. En lite tjockare plånbok

Beas önskelista:
1. Få skälla hur mycket man vill
2. inte så mycket regler
3. Att aldrig mer få en dörr på sig (lyckas ofta med att hamna i kläm då hon velar in i det sista om hon ska hinna)

Neos önskelista:
1. Mer av mattes tid och uppmärksamhet (bea behöver ingen tycker neo)
2. Mer lek och bus
3. saker att bita sönder

Kommentarer
Postat av: Elin

TRE chokladaskar *fniss*... en lite tjockare plånbok skulle jag med vilja ha. Men det kanske du har efter jul om dy lyckas komma hem :) kramar

2007-11-25 @ 08:59:48
Postat av: Daya o Gänget

Hej!
En tjockare plånbok skulle man ALLTID vela ha *Ler*
Chockladaskarna kan jag leva utan....
kommer du "hem" till jul?

2007-11-26 @ 09:34:57
URL: http://cpzona.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej gumman.
Jag skulle också uppskatta en uppsjö av chokladaskar! Tre tror jag inte räcker till.. ;)

Har du inga mysiga vinterkort av vovvarna som du kan dela med dej av?

Leija hälsar! Kram/Norrland

2007-11-28 @ 11:18:14
URL: http://minimum.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0