lydnad i Lerum

när jag väl vakna till liv efter en hård natt ;) åkte jag till Lerum och körde lydnad med Elin och Malin.

Två stycken fick mig att inse att jag måste ge upp lite av all shaping och lägga in lite hjälper då Neo har blivit väldigt frågande i arbetet. Igentligen tvärtom vad man vill ha i shapingen så gissningsvis skulle jag behöva bli nogrann i kriterierna och fånga mindre grejor, men ORKA!!!! träningen blir bara ett ända uträknande bara.
Må så vara att jag är en slarvig människa men jag orkar inte planera varje träning i detalj och plocka ner allt i atomer.
Kör shaping i engagemang, klicker som markör i övrigt arbete då jag tycker den funkar ypperligt som det.
Måste börja lägga in komando på fotgående, har slarvat lite med det och mest fångat upp spontana grejor.
Har fått till en del bra grundbeteenden men jag måste börja knyta ihop dem och namnge ordentligt.

Gick ett kort pogram fotgående och för att aldrig ha blivid komenderad, aldrig ha gått ett helt pogram utan bara en raksträcka+halt/vänster/högerom/heltom så tycker jag Neo skötte sig super fint men som sagt det är dags för matte att börja knyta ihop säcken för att få det lite tydligare för Neo vad jag vill.

Neo var jätte het på mattan och jag fick många spontana fina hyfsat snabba ligg med bra teknik =)
Ett par gripande+ bärande av metallapport.

En plats där jag inte vet vad Madde tänkte på, trampade på hunden, fumla med kopplet, peta i onödan, men Neo skötte sig bra iaf. Fösta gången han ligger med någon annan en Bea =)

Körde lite bitaövningar med Neo (säger inte skydd då sbk blir så griniga när man inte har skaffat licens ännu), även där ser man att Neo är lite frågande, måste släppa på lydnaden och få honom lite slyngligare, våga ta för sig mer. Han har jätte fina bett när han kommer igång men lite mindre lydnad, mer peppning för att få upp aktivitet, hantering i kampen så kommer det bli kanoners!!!
Tack Malin för figgandet!

Måste bara få skriva av mig....att jag saknar min goa tjej!
Här kommer en bild på henne:


image184


Kommentarer
Postat av: Malin

Vart en riktigt härlig dag. Det finns mycket i din söta lilla grabb. Men han älskar ju dig lite för mycket ibland ;-) Man behöver inte fråga mamma om allt, gjorde du det som tonåring haha Han är en mors dröm lilla Neo :-) Tror inte det kommer bli bekymmer att få honom uppköringsklar. Han behöver ju bara förstå att mamma tycker han är duktig när han leker rövare med andra personer :P När han är uppkörd så behöver du ju ingen licens sen heller hihi Det var kul att träna ihop idag! Självklart är det bara att ta bilder :-) Syns imon hoppas jag! Kramen!

2007-05-13 @ 02:06:15
URL: http://bruksras.se
Postat av: Anna & Arvid

Äh, latmask, man lurar sig bara att hjälper går fortare! Då måste du ju ha en detlajerad plan för hur de ska arbetas bort och så för varje hjälp så har du förstärkt tat han blir passiv...

Åk nu och gå kurs för FANNY så kommer träningen kännas kalaslätt! :-)

2007-05-14 @ 21:42:09
URL: http://www.3vallare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0