jobb och träning

fredag lördag söndag gick jag läro, spännande. Alltid kul och spännande i början, skulle kunna byta jobb varannan månad ;)
Blev inte så mkt träning i helgen, försökte mest komma in i rutinerna, både jag och Neo vilket gick jätte bra.
I söndags var jag ute en stund på sec. hunklubb och tränade lite lydnad, hade hela plan för mig själv.
Kommer inte ens ihåg vad jag gjorde men jag minns att det gick jätte bra.

Måndags körde vi lite spår med Elin Nixa och Ozzy. 100m två apporter, spåret gick som ett U, liggtid?? kanske en timme, spårläggare;Elin. Gick kanoners, nu hade han både näsa och föremålsintresse, min supermalle!
La spår åt Nixa, blev av misstag lite taskiga vinklar men Nixa fixa (va ba tvungen å rimma ;=)
Tonårsgrabben säger kaxigt till Ozzy nåt i stil med "hörrö gubbjävel" vilket leder till att Ozzy blir föbannad och slemmar ner Neo samt en liten öronmärkning. Ozzy, jag hade gjort likadant...stryk ska dem ha...tonårsslynglarna ;) !!!
Mmm...där får man äta upp att man tycker sin lilla puppie e så "vek".
Neo badade i delsjön, blev lite treadmill då det var långgrunt (ca 50cm) en bra bit i som Neo plumsa fram i.
Jätte fina foton är tagna av Elin på detta....http://www.evergrace.se/elin/frame.html --->blogg--->7maj
nu börjar Neo bli fotogenisk....faktiskt riktigt snygg på kort...men vänta 1år till...då kommer han se ut som en liten knutte ;)
Körde lite skydd med Neo, Elin hade skaffat sig en rolig leksak =)
Som vanligt börjar vi med bakåtlänkning....ärm sen kudde.
Gick jätte bra för att vara första gången! märks att han ville ha fulla bett, släppte på "stilla", satte sig sponant och bevaka. Vad mer kan man begära??
Tisdag började dagen med att städa lite hemma. Gick ut med Neo på elljusspåret där både skola och dagis hade full aktivitet. Neo var jätte duktig, gick vid min sida vid passager.
Var ute på sec. hundklubb och träna lite lydnad med Malin och Prixie.
Gick bra, körde lite fotgående, apportering, dirrigering, bakdelskontroll, ligg m. huvudet i backen.
Neo har verkligen utvecklats i många saker sen vi kom hit, miljö, socialt och  även träningsmässigt.
Tror han trivs att bo lite mer centralt där det händer grejor.

Kommentarer
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Hehe ja Ozzy tyckte inte att han skulle behöva ta det från en snorunge ;)..

Han spårade kanonbra när han väl kom igång. Vilken näsa han har! Missade inte en millimeter. Det kommer nog bli väldigt bra det..

kramar

2007-05-09 @ 10:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0