Föreläsning

Var på en föreläsning idag för Eva Bodfält "4 vägar till kommunikation".
Vad härligt det är att förkovra sig inom något man brinner för...dessutom helt kravlöst.
Är så inne i mina prestationer med Neo att man gärna glömmer bort den viktiga delen; Vardagen.
Fick många påminnare, mycket kan man, men man tappar vissa bitar mellan varven då man koncentrerar sig för mkt på något annat. Är jag en karl?? ;=)....(klarar bara en sak samtidigt).
Eva är en väldigt rolig föreläsare, mycket mimik och kroppsspråk, man förstår att inte vovvarna kan motstå henne...något att ta efter!
Fick tips om hur man kan köra in skyddet utan negativ förstärkning, vilket kändes skönt då jag funderat en del på detta. Man vill ju att hunden ska vara riktigt het på armen men samtidigt ha kvar komunikationen mao konkurerar man med belöningen.

Blev träning hemma i gårdsten, Neo var super duktig!! kom på mig själv efter över 30mín att jag hållt på nonstop med att träna ändå har jag en hund som fortfarande ställer upp, trots att man ser att ögonen står på tvärsen och han flåsar som en tok. Körde godisskålarna, snabba ligg, hakan i backen (stooora framsteg...kunde kasta boll som störning), starter (vilket jag efter dagens föreläsning ska tänka om en del), tandvisning, pinnspår (6 pinnar på 30m).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0