mitt hem är värre än ett träsk

dammsög i morse men det är som bort blåst.
Upptäckte när jg kom hem (kl.21) och skulle kasta in färskfoder jag köpt att frysen måste frostas av =(
som tur är har man förälldrar som har en liten frysbox som stod tom just nu.
När jag släppte ut hundarna ur bilen och började packa in allting så drar hundarna iväg och kommer tilbaka som två lermonster vilket jag inte ser då mörkret fallit och släpper in hundarna......i ju för sig hade jag redan gått in med skorna fram till frysen för att snabbt bära över all fryst mat till andra frysen.
Bilen ser ut som faaaan också så imorn blir det städ på fm!!!!
Så nu har jag klagat klart.

Vill istället berätta lite om Bea och Neo...
Ellinor och Bea var på kurs idag, gick super bra, dem är överlägset bäst i klassen ;=)
Idag var det ringträning på samma plan med ca 25 hundar som störning under platsliggning.
Att Mona gick framför dem och kast en boll under platsliggningen blev ganska liten störning, men inte för två roliga flattar som for som två kanonkulor =)
Dem körde tanvisning, kontakt och inkallning. Allt gick jätte bra.

Körde lite med Neo, två pass, ett lite längre (ca 15min) och ett kortare ca 5min.
Neo var bra trött sista passet!!! alla vänstervarvare tog kål på hans fokus ;)
Trots alla störning så var han superduktig!
Bra fart till mattan, jätte fint håll fast, mkt fin stadga vid sitt stanna kvar (matte kasta favvobollen 1m framför honom).
Körde lite spontant fotgående och idag kom han faktiskt i bra position!
Andra passet hade vi en person som störning som ställde sig i handskakningsavstånd och knötskorna, prata med mig, tappa saker på marken och Neo satt som ett tänt ljus =)
Körde lite ställande under baklänges gång (för mig), gick bra men några ställanden blev för fokusen hamna på vänstervarvarna...lite klantigt av matte att klicka då!

Kommentarer
Postat av: Annica

Tror nog att det går utmärkt att åka i saccovagn efter Neo jag åker ju skidor efter Kiara och håller på att leta efter en saccovagn eller en släde till henne. Jag vill ju gärna ha en dragvillig hund till men som det ser ut nu så Blir ju bara Kiara den som skall vara kvar. mamma har funderingar på att ha hem Kympe dit ut på landet. Hur händer det med din flytt då? Har du hittat någon lägenhet? //Annica

2007-03-27 @ 10:08:32
URL: http://intothefire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0