Bea på kurs =)

Började dagen (efter morgonprommisen) med ett spår till Neo och ett uppletande till Bea.

Neos spår var ca 130m, tre apporter, en 90graders vinkel och en halvcirkel.
Han är mer störd av alla sorkhål än han var i höstas, men jag tror att det är en tidsfråga, när han blir säkrare i spåret. Neo glömmer inte sin uppgift men tar gärna paus och kissar och luktar på nån fläck, sedan fortsätter han igen. Tänker inte bråka på honom för mkt om det, tror det kommer släppa av sig själv.
Därimot skvättandet överhuvudtaget måste begränsas!! Vill inte ha en skvätthane!!!
Neo slog lite mitt på raksträckan och missade pinnen, precis efter 90-vinkeln låg skinnbiten vilket han tog direkt
sedan bollen tog han också.
Det var länge sedan jag körde boll-leken med honom, gick jätte fint, han förstod direkt att man kommer med den ena för att få den andra kastad utan kommando. Låter som en fjant grej men för mig är det grundläggande att kunna leka på ett bra sätt och ha ett fint samarbete där, det påverkar relationen mer än folk tror!

Bea fick ett uppletande med två grejor.
Hon hade inte huvud med sig idag alls! Det var bara springa, springa.
Hittade ena föremålet (som var ute på djupet), den andra krävde mer koncentration då vinden kom från höger
och saken låg under en grästuva på vänster sida.
Kunde inte låta bli...när Beas tid var ute släppte jag lilleman, jävlar vilket fint arbete han gör!!
Lite svårt att gå ut på fulla djupet, men annars kanoners.
Efter en stund så hitta han den.

Körde lydnad med båda.
Musmatta, fotgående, snabba sitt med bea, gick kanoners.
Musmatta, snabba ligg med neo, lite seg på ligg måste få till det där!

På kvällen gick Bea på kurs med Ellinor på slkk.
Gick kanoners, dem såg ut som ett jätte trevligt ekipage, blev riktigt varm i kroppen och log för mig själv...det här är det rätta för Bea!
Bea märkte inte ens Mona som kom fram för en tandvisning, hon bara kolla på Ellinor =)

Började läsa i min nya bok jag köpt...drivkraft och motivation.
Verkar väldigt bra men det märks att den innehåller mkt personliga tankar och värderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0