Sveriges dyraste djursjukhus

Neo blev dålig igår.
Började med att han spydde galla på morgon och ville inte äta mat. Tog tempen och kollade slemhinnor men allt var ok och han drack vatten så jag avvaktade under dagen för att se om det blev bättre av att magen bara fick vila. Åkte iväg en timme för att handla bla sparris som jag tänkt ge Neo ifall han svalt något vasst. När jag kom hem möttes jag av blodpölar på golvet, PANIK!
Listade snabbt ut att denna gång hade han inte kräkts utan detta var diaree.
Åkte med ilfart till Strömsholm och där tillbringade vi större delen av natten i ett väntrum.
Vid 23tiden kom vi in för undersökning sedan fick vi vänta yttligare 2½tim på röntgen och blodprov och efter det ca 1tim på svaret. Det var fullbelagt på hela strömsholm, många AKUTfall. Stackars vetrinären hade inte hunnit på hela kvällen.
Vilket fall så visade röngen ingen främmande kropp i Neo, därimot en hel del gaser.
Blodprovet var inte riktigt klart än när jag åkte men iaf dem viktigaste; Levern och njurarna och det såg bra ut. Eftersom Neo kräktes så mcket och inte fick behålla någon vätska så fick han stanna kvar på dropp och intravinös medicin. Var hemma vid halv 4 i natt och somna vid 4.
Har en  trevlig vän som höll mig vaken på vägen hem, han arbetar som nattväktare, bra med såna vänner =)
Sov ensam dem få timmar jag sovit nu på morgonon, Bea är hos mina förälldrar så det var vääääääääääldigt tomt utan mina vovvar.
Vetrinären sa att dem ringer någon gång efter 10, så trots att jag är helt slut så kan jag förstås inte sova i väntan på besked.
Jag bara önskar min Neo all välgång och att han får komma hem idag!

Kommentarer
Postat av: Nana

Hörde precis på radion att väldigt många hundar drabbats av vinterkräksjukan. Hundar kan tydligen också få det. Och det artar sig precis som du skriver. Kräkningar och blodiga diareer.
Hoppas Neo piggar på sig snart.

2007-01-29 @ 11:34:55
Postat av: Anna & Arvid

Stackars Neo! Hoppas allt blir bra med honom snart!!

2007-01-29 @ 21:26:16
URL: http://www.malardalenshundcenter.se
Postat av: Maria & Gwen

Usch... vad tråkigt! Hoppas Neo kryar på sig snart.

Kram

2007-01-29 @ 22:46:59
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0