omtumlande dag

Igår var jag ute med hundarna på promenad i sandaspåret.
Efter en bit på spåret gömde jag mig bakom en gran, men ingen hund kom??
Neo som aldrig varit mer än 20 m ifrån mig...
Började leta och ropa men ingen hund kom??!!
Kollade spåren efter hundarna och följde dem....efter 300m ledde deras spår fram till en älglega, spåren fortsatte efter älgarna en bit sedan kom jag fram till ett träsk med is på som jag ser att älgarna har plumsat i och små tassar uppepå isen brevid....nu kunde jag inte följa spåren mer. Börjar gå hemmåt för att se så inte hundarna är hemma. Halvvägs hem kommer Bea bakom mig....men ingen Neo.
Hjärtat börjar slå snabbare...VAR ÄR MIN NEO????
Frågar Bea; var är neo, SÖK!
Vi vänder tillbaka och Bea spårar för fullt i Neos tassspår, men tappar spåret en en bit efter träsket.
Timmarna rullar på, ringer mamma som i sin tur får ringa mitt jobb och meddela att jag tyvärr inte kan komma. Mamma och en granne går också ut för att hjälpa mig leta.
Ringer polisen och anmäler Neo försvunnen.
Vid 17 tiden ger jag upp pga mörkret som tränger sig på, har då hunnit prata med en del grannar en kvinna med en schäfer jag mötte nere i Sanda.
Sätter mig och skickar mail till alla jag känner med hund och ringer runt till grannar.
Vid strax för 18 så kommer det en bil upp på våran uppfart, springer ut och möts av två jätte rara tjejer som har hittat Neo på en bilväg vid Sanda, han var nära på att bli påkörd av en lastbil.
I all lycka och chock så glömde jag att ta telefoner eller ens namn på dessa, men jag har tänkt att sätta in en annons i lokaltidningen.
Neo var välbehållen men medtagen och omtumlad av äventyret.
Har en känsla av att han inte kommer att röra sig mer än 5-10m ifrån mig hedanefter.
Slutet gott!

På kvällen åkte jag på instruktörsmöte på sllkk.
Ska hålla en klickerintroduktion och en spårhelg, ska bli jätte kul!!!
För detta får jag milersättning+lite ersättning för övrigt och ett lydnadsläger, vilket får mig att känna mig väldigt motiverad!! Ska sätta mig ner och planera mina kurser, det ska bli så kul!
Fick bestämma datum och deltagarantal själv.
Känns jätte bra!

Idag ska vi bara ta det lugnt. Ikväll blir det träning i ridhus i Länna.
Det blir avgörande för söndagens tävling hur pass Bea har förstått rutan...fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fyyyy.. jag hade dött av skräck. Vad skönt att han kom till rätta..

kram

2007-01-24 @ 19:24:39
Postat av: nanas matte

Usch vad läskigt att tappa bort hunden!
Jag hoppas att han också blev rädd så han lär sig att hålla koll på sin matte :)

2007-01-25 @ 07:10:02
URL: http://www.tottefelixsune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0