nytt sen sist...

I Söndags var jag, bea och neo ute med min kusin och grillade.
Det var jätte mysigt!
Bea föll i en vak på isen men det gick bra, hon var lika snabbt uppe igen, men i några ögonblick satt hjärtat i halsgropen!

I Måndags körde brevbäraren in i våran brevlåda, det är så snorhalt på våran väg att det är livsfarligt att vistas ute. Försökte gå en liten sväng med vovvarna men jag kom bara 10m så slog jag på arslet.
Det är nästan så man funderar på att göra om vovvarna till innehundar sådana här dagar och lära dem gå på låda ;)
Lilleman har åkt på ögoninfektion så ingen träning i ridhuset blir det heller :(

Har kört lite lydnad inomhus, börjat pyssla med att lära dem lyfta på benet och låtsas "kissa" helt onödigt men väldigt roligt. Tror man har nytta av även i lydnadssammanhang att göra vovvarna medvetna om alla sina fyra ben och vart och en av dem, så helt onödigt är det inte.
Neo har börjat bjuda på spontana backningar utan hjälper =)
Det här med hakan i golvet e han super på!
Bea bjuder på fotposition utan att pipa!!!
Även på sitt, ligg, back.

Har även kört godissök i hallen, en mkt uppskattad sport!
Bea är jätteduktig på att leta på svåra ställen, högt och lågt.
Neo fattade galoppen jätte snabbt och nosade frenetiskt, han såg ut som en myrslok ;)

Idag ska vi åka till stan och gå prommis, en i taget så det blir lite kvalitets träning.

Sedan ska vi åka till Mariefredsdäckshop och få någon ordning på bilen och däcken.
Så typiskt att alla utgifterska komma på en gång =(
blir ingen kurs alls för mig och Neo förns senare i vår ser det ut som =(

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej hopp!
Läste i Annas blogg att du ska på intervju för Securitas i Götet! Kul! =o)
Har ju själv jobat på Secen i några år, dock ej som hundförare utan vanlig rond och jag trivs riktigt bra!
Hundförare vore kul men då måste man ju flytta och se, det vill inte vi ;o)

Hoppas allt är bra med er annars!
Ha det så bra bland all is så hoppas jag att vi ses framöver!

2007-02-07 @ 22:39:07
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Malin igen

Hej Madde!

Undrar lite smått om du var ute vid klubben idag, söndag den 11e feb?
Vi var där och tränade lite (för första gången faktiskt!) och vi var så inne i vår träning så vi reagerade inte på VEM som tränade mallepojken... dock reagerade vi, i alla fall jag som ju är lite malletokig!
När vi såg att tjejen även tog ut en schäfer sa jag "kan det vara madde?" men nej, vi tyckte inte att det liknade den tjej vi träffat en gång!

Men det var du kanske?! Synd i sådana fall att vi inte såg bättre så vi kunde ha hälsat lite + fotat Neo! ;o) Vi har ett nytt, härligt objektiv och jag tror att Neo skulle ha gjort sig perfekt som fotomodell! :D ;o)

Ha det gott så hoppas jag att vi ses nästa gång vi ses! ;o)

2007-02-12 @ 02:24:56
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0