effektivitet

Var ute nu på morgonen med Elli och körde spår och lydnad.
Vi var super effektiva, allt flöt på jätte bra!
Körde gripa-håll fast med plastapport, musmattan med kort latenstid, inkallning utan ingång (belöna farten) samt ingångar på kort avstånd. Allt funkade super bra, Neo tyckte det var jätte kul och han var aktiv. Sökte min vänstra sida spontant hela tiden =)
Måste be Tessan kolla på min steglängd och fart i fotgåendet, tror att jag går en aningens för fort kom jag på mig själv idag, Elli tyckte också att det såg så ut.
Elli fick torrgå med komendering, visade lite fjärr på Bea som dem fick öva på samt steglängd och fart i fotgåendet som dem fick till jätte fint. Dem ser jätte trevliga ut att titta på!
I spåret blev det lite störning då vi släppte på dem samtidigt med starterna bara 25m från varandra.
Ner Bea kommit iväg började Neo fokusera på spåret. Fortfarande är det mycket högt huvud men det börjar ta sig!
La en slutpinne i slutet som jag gömt under mossa, min tanke va att han inte skulle få den direkt på syn eller vind och min plan funkade =)
Spåret var ca 100m och hade legat i 55min.
Beas spår gick också bra förutom ett virrvarr runt ett träd som en viss korkad person hade tipsat om som svårighet ;) bättre att varva en sten eller stubbe.

Hitta en jätte rolig omkullvält trästam som Neo fick gå balansgång på, jäklar vilken skillnad det är på Bea och Neo i smidighet !


Kommentarer
Postat av: Tessan

Hallå..
va kul att det funkar bättre med spåret..=D
Längtar tills du kommer och jag ska få träna dig och Neo..hihiih ;=)..
Undra vem jag ska få terorisera när du är i Gtb, hm vi får nog allt träffas av nånstans..
Jag kommer ju att behöva din hjälp om någonsin SNART!!
Vill inte ha nån annan hjälp!!
Du eller ingen, känns det nästan som..
Kanske nåt proffs då och då..
Kram på dig...

2007-04-10 @ 20:32:32
Postat av: Maria & Gwen

Hej!
Svarade på ditt goa och trevliga mail i min gästbok men jag måste bara hoppa in här och skriva... att vilken supersnygg kille Neo blivit!!!!

Må så gott!

2007-04-11 @ 09:14:53
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0