lugn dag idag

Igår fick jag vara chafför åt mor och far samt ett par grannar. Vi var inne och bowlade, det var jätte skoj!

Idag har jag målat brädor till fasaden på min stuga, putsat fönstrena på min nya veranda och städat upp på veranan. Nu finns plats för att förvara lite utemöbler och saccovagnen där.

Tänkte gå en promenad först med Neo och sedan en långis med Bea och Arrox, började med Neo, vi hann ungefär 150m bort på en enslig grusväg då Neo kutar fram till en huggorm som ligger utsträckt och solar mitt på vägen, han nosar på ormen och den börjar ringla ihop sig för anfall....madde i panik förlorade alla hundkunskaper och sunt förnuft och halvskrek "NEO"....en förvirrad ´Neo kommer springande mot mig och fick en hel näve med köttbullar av en lättad matte.
Blev inge mera promenad, lite träning i trädgården i stället.
Så läskigt så här på hösten när ormarna börjar bli trötta men det är fortfarande så varmt att dem ligger och lapar sol. Jag och mamma har konstaterat att det är väldigt mycket huggorm här i krokarna =(
uch för ormar!

Imorn åker en vovve hem, då blev det bara två kvar, sen kan allt återgå till det normala, lite skönt faktiskt!
Ska börja rensa ur bastun imorn. Ska bli ca25grader ute så det blir väl att åka och bada hundarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0