Två hundar=dubbel glädje

Började dagen med att träna Neo på inkallning och gå fint i koppel.
Sedan blev det stavgång med Bea.
Just det...måste berätta om hellikoptern som flög någon meter över elledningarna...RÄTT ÖVER HUNDGÅRDEN, trodde Neo skulle pinka på sig men det var knäpptyst i hundgården, sedan såg jag Neo sittandes och tuggade på ett ben. Mycket miljösvag måste jag säga ;)
Ingen kan säga att han inte fått miljöträning men hellikoptrar och grannar som provsjuter hagelbrakare 30m från hundgården, kanske inte vad jag hade tänkt och introducera på det sättet men men han verkar inte rädd iaf.
Har tränat lite sitt och ligg med Neo idag också, gick jätte bra men jag måste nog lägga lite krut på ligg..
Bea fick köra lite framförgående, fot och kryp. Krypet är väl sisådär, en del gånger kryper hon jätte fint
andra så tycker jag hon är en aning hög bak. Framförgåendet går framåt (där fick jag till det va)
idag var Bea mer road av träning iaf, det är huvudsaken!m =)
Har jobbat lite, fick en hemsk huvudvärk av allt buller som byggarbetarna ställer till med plus larmet som går så fort byggarna e på nån sladd. Försökte med öronproppar men jag får sånt tryck i öronen, typ som när man flyger.
När jag kom hem hade jag två vovvar i knät, jisses vad glada dem var idag! Härligt med dubbel glädje, en normal människa skulle väl bli tokig men jag tycker det är helt underbart med all kärlek man får av sina fyrfota vänner =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0