Motion och mörkerspår

Har glömt att berätta att jag har börjat gå stavgång med hundarna varje morgon, 2km varje dag då Bea och Neo får springa lösa och bara va. Bea är jätte duktig, hon uppvisar gott föredöme för lilleman, både när det kommer människor, bilar och att tygla sin jaktlust. Idag började jag 08 så det blev att gå upp kl 06 för att hinna med. På eftermiddagen när jag kom hem var hundarna så trötta så jag väntade till 18 30 innan jag spårade med dem. Det blev skymningsspår. Körde 30m rakt spår med Neo som jag klickade, han gick perfekt i spårkärnan endast två gånger vek han från spårkärnan med ca 20cm men dök ner i spåret igen.
Gissa om han blev lycklig när han fick se sin drake i slutet!!! Han bar den hela vägen hem ca 150m. Till saken tillhör att herr drake har legat i bilen några dagar och det är Neos favorit.
Bea fick ett spår på ca 150m med 3vinklar, klickade även henne i vinklarna men hon är så snabb så det är svårt att hinna med. Beas spårslut var hennes favvorit boll, hon har en passion för bollar (att tugga sönder dem ;)
Nu ligger dem nöjt på golvet och tuggar på ben.
Ska göra mig ordning, blivit bjuden på middag, sen ska jag fara och bowla.
Imornblir det en dag i hundens tecken, träna min egna på förmiddagen sen har jag lovat att figga på mh test i 3tre timmar på em på klubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0