mh och figg träning

Har figgat på mh idag som spöke.
Hade ställt väckarklockan fel så jag blev försenad till klubben i morse =/
För övrigt löpte dan på med massor av konstigheter, rädda hundar, förare från sthlm som glömt stamtavla och fick ta en tur hem igen, svampplockare på mh banan, madde snavade både i och ur spökdräkt dock bara en gång som resultera i leriga byxor och tröja.
Körde för första gången sökträning med min nya träningsgrupp, vi har väl inte bestämt något namn på gruppen men jag tycker "ELITEN" passar ganska bra ;)
Körde två pass med varje hund ca 6 repetioner per pass. På väg ut till pass 2 såg man på Neo att han hade förväntan, under pass 2 såg man på honom att det gick upp ett ljus, han sprang spontant mellan figuranterna. Tycker bra om klicker, men idag fick jag verkligen en AHA-upplevelse på just ren shaping. Har liksom haft svårt för just shapingbiten men nu börjar jag få kläm på det, just att känna sig delaktig även fast man är passiv och veta hur man ska börja få flera olika beteenden.
När jag kom hem vid 17 tiden råkade jag somna jag på mamma och pappas soffa när vi fikade, oj så de kan bli ;) Neo somnade också.

Kommentarer
Postat av: Anna & Arvid

ELITEN är väl bra, det är ju dit vi ska! :-) Snyggt rim va!

2006-10-03 @ 21:08:18
URL: http://www.3vallare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0