SJUUUUUUK =(

Bara för att det var du Maria så antar jag utmaningen;

4 jobb jag haft:
Willys / frukt och grönt
Coop Konsum Visättra /kassörska
Coop Konsum Zinkensdamm /kassörska
(har bara haft 3 långvariga jobb + en hel del sommarjobb på; transportcentral, dagis, skolkök, hunddagis m.m.)

4 filmer jag kan se om och om igen:
Beas korning (ingen sa att den behöver vara gjord av proffisionell vigör)
Fight club (man kommer på nya grejor varje gång)
Cayote uggly (bara så mysig)
The phantom of the opera

4 Städer jag bott i:
Stockholm
Strängnäs
Örnsköldsvik
Umeå

4tv-serier jag brukar titta på:
Lost
House
(är ingen direkt tv tittare)

4platser jag vill besöka:
Norge
3riks röset
Sibirien
Irland

4 webbplatser jag besöker dagligen:
www.blogg.se (för att hålla er uppdaterade om min lilla familj)
www.40veckorhund.info.se min fd klass
www.vovve.net
www.hotmail.com

4 favoriträtter:
Havskatt med kokt potatis och smögensås
Burgundisk gryta
Kycklinggryta med wokgrönsaker grädde och vin i bland annat
Kebabpizza

4 ställen där jag känner mig bekväm:
på apellplan
I min säng
framför datorn
vid matbordet

4 jag utmanar:
Ann-Julie, kobra och krossa
Lina och Leija
Frida, Ally och fem
Dayana och Lex

Tack Maria för att jag vet mer om dig, då vet jag att om jag någongång ska bjuda dig på middag så är det kyckling som gäller ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag var min fösta dag på jobbet efter 6dagars sjukdom, gick bra i 3timmar sedan började jag bli trött och få värk i bröstet. Bokade en akuttid hos läkaren där jag fick konstaterat halsfluss och bihåleinflammation, tog en alvedon vid14tiden,  hade 37,2 i tempen 3timmar senare. Är inte så noga att ta tempen och jag har nog svårt att acceptera när jag är sjuk, skulle tex inte tränat hund igår men men...
Nu blir det sträng vila och tablettmissbruk av kåvepenin, till dessa tabletter blir jag också tvungen att äta tabletter mot svamp, åker alltid på det när jag knaprar pencelin (alltid, haha, dem få gångerna jag ätit det rättare sagt) vill bara berätta om alla biverkningar på denna "svampmedicin" höll på att trilla av stolen när jag läste allt, snacka om att villa friskriva sig från allt;

fler än 1 av 100: huvudvärk, hudutslag, illamående, kräkningar, magsmärtor,magsmärtor och diarré
färre än 1 av 100: trötthet, sjukdomskänsla, kraftlöshet, feber, krampanfall, yrsel, onormala känselförnimelser, darrningar, klåda, aptitlöshet, förstoppning, matspjälkningsrubbning, väderspänning, muskelsmärtor, muntorrhet, ökad svettning, sömnlöshet, sömnighet, förändrade levervärden, gallstas, leverskada, gulsot, smakförändring och blodbrist
färre än 1000: viss typ av hudreaktion, levercellsdöd, allergisk chock.

Jisses amalia, tar medecin för att slippa ett symptom med möjlighet att få  34 adnra roliga sjukdomar.

Låg och sov nu på eftermiddagen, var helt slut, plötsligt vaknar jag av att telefon ringer....
En försäljare som vill att jag byter teleoperatör, jag började ställa fråger efter den korta snabbt upplästa informationen, då svarar försäljaren; vill bara ha lite uppgifter så kan vi ta frågorna sen.
DUM som jag är går jag med på det varav hon slänger på luren när vi är klara.
Ringer upp till operatören och försöker reklamera "varan" men då säger dem på kundtjänst att dem inte kan göra något förns dem får en kod som kommer medskickat en bekräftelse på beställningen.
FY FAAAN! säger jag bara
Ringde upp Telia och rådgjorde med dem och dem berättade att det inte finns någon annan anledning att koda min beställning än att göra det krångligt för mig att välja bort dem.
MYCKET FULT, jag kommer att inte bara rädda mitt eget skinn....har anlitat min advokat (blivande, jurudikstuderande moster) så dem ska få på moppo!!
Vill inte skriva ut offentligt var det är för företag men fråga så svarar jag via mail.

Min söta systerdotter är här på besök, hon ska äta middag med oss och sina förälldrar som också är här.
Sabine heter hon. Frida var "tvungen" att prova mamma och pappas nya damsugare. Sabine blev jätte rädd och vägra gå i närheten (1½år) efter en del pedagogik från moster vågade hon dock ta på damsugaren vid flertal gånger. Frida berätta att hon även är rädd för hårtork och annat som låter??
Här är hon iaf:

95199-81







Kommentarer
Postat av: Lina B

Hej gullet :) Roligt att bli utmanad - bara jag visste vad det innebär? :) Hoppas att allt är bra med dej och vovvarna! Kram.

2006-12-04 @ 15:13:32
URL: http://www.nogg.se/kiinet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0