klickerkurs

Idag har jag och Neo varit på klickerkurs för Maria Hagström på klubben.
Det var mycket givande, Maria var mycket duktig både vad gäller kompetens men också konsten at lära förmedla kunsakpen!

För att kort sammanfatta så gick vi igenom grunden i klickerträning i teori och gjorde fyrapraktiska övningar.
Den första övningen var utan hund, där vi fick klicka varandra.
Andra övningen var att shapa något litet och se hur långt man kunde komma på en kvart.
Tredje övningen var att få hunden att välta en petflaska full med vatten.
Fjärde övningen var att träna stadga i sitt ligg och stå.

I övningarna med hund var vi tre stycken i varje grupp, en observatör utan hund och två med hund som vi varva.
Andra övningen passade jag på att få lite hjälp med förflyttning av bakdelen mot höger, tycker inte jag får till det med bakdelen. Det är svårt att hitta lösningen när man inte ser problemet, ibland stirrar man sig verkligen blind i sitt tänkande! Neo flyttar både fram och bak.
Har inte tänkt på att jag ska klicka beteendet utan bara tänkt på slutmålet och därför fått med bibeteenden.
Har lärt mig hur viktigt det är att ha en observatör när man tränar, gäller bara hitta nån att träna med som är lika petig som man själv.
Tredje hann vi så långt att Neo fick in två stycken "puttar" med nosen så flaskan vinglade.
Fjärde övningen körde jag stå med lite störning och där var Neo jätte duktig!

95199-86
Neo i stå-kvar övningen


På lunchen körde jag lite uppletande med Bea, hon har lite svårt att gå ut på djupet så jag körde ett föremål på fullt djup och hon gick super bra!
Tänkte jag ska testa mina nyförvarvade kunskaper på Bea ikväll...

Kommentarer
Postat av: Malin & C:O

Hej Madde!
Hittade din blogg via Annas.
Det var kul att träffas idag och vi är himla glada att vi får hänga på er lilla grupp trots noll förkunskaper!

Korten jag tog på Neo blev inte bra alls, men om du vill ha lite fina porträtt bilder på honom så kan vi ju fixa det nästa gång vi ses, om vädret tillåter!
Och om han kan sitta / stå still vill säga ;o)
Idag var det mest suddiga streck på korten! :D
Fast en bild på Neo tillsammans med Maria blev bra - den finns att glutta på i vår blogg!

Ha det gott så syns vi om 3 veckor! :D

// Malin med flock

2006-11-26 @ 22:25:40
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Elin

Hejsan.. skojigt att läsa om er och er träning.. han är en liten snygging Neo.

Lycka till med allt!

2006-11-28 @ 08:25:44
URL: http://eloz.tk
Postat av: Pillan

Jag gillar din blog!

2006-11-30 @ 16:31:36
URL: http://www.plastikkirurgi-info.se/
Postat av: Madde

Svar till Pillan:
Kul att du tycker om min blogg, vem är du?
Har du också någon blogg eller någon lite mer personlig hemsida än om plastkirurgi?

2006-12-01 @ 17:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0