ingen sökträning =(

Fortfarande sjuk= ingen sökträning
Mår lite bättre men jag hade feber igårkväll så jag får väl ta det lugnt idag med. Ska försöka
knäppa lite bilder på vovvarna idag.
Har anmält mig till en belgarträff den 3:e dec, lite kul att träffa lite nya männsikor att utbyta hundtankar med.

Körde lite lydnad inomhus med stora framsteg!
Körde med en hund itaget i hallen, kallade in en och en och sa åt den andre att stanna kvar i "köket", exemplariska som mina vovvar e; stod dem och kolla på medan dem snällt vänta på sin tur. Körde bara med godisbelöningar men nästa steg är att kunna använda lite hetare belöningar medan den andra hunden förhåller sig lugn. Lite roligt att utmana gränserna. Körde lite position och ligg med lilleman och öppna/stänga låda med Bea. Bea skulle kunna bli en riktig assistanshund för sådana moment och pyssel inomhus tycker hon e jätte skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0