gömma nyckel

Idag var jag och träna med Pia ute på bruks. Hon har 3 mallar tillsammans med sin man och har hållt på många år med hund så jag har mycket att lära av, dessutom är Pia lättsam och trevlig.

Körde uppletande med hennes vovvar och Bea. Bea fick en korridor med 3 föremål, en nyckel närmast (4m ut)och två vattenslangsbitar (halvvägs och 50m ut). Nyckeln hittade hon jätte snabbt, slangbiten halvvägs var också klockrent. Sista föremålet länst ut på djupet blev väldigt jobbigt och jag fick följa med ut för att hon skulle ta den. Så summasumarum, jag måste jobba ett tag med att få ut henne på djupet genom att bara lägga föremål 50m ut.

Fick lite tips på framförgåendet med Bea.

Sedan blev det spår, ett till Bea och ett till Neo.
Neo fick ett spår med en lång båge åt höger, en Ulla och en liten burk med godis i slutet, han tog det jätte fint, lite slag i bågen, det var första gången jag hade Ulla i slutet men det tyckte lille grisen var jätte kul.
Bea fick gå sitt spår själv, matte var då jätte trött (är inte riktigt på topp efter förkylningen). Hennes spår såg ut som följer:
95199-80
Oj vad liten text det blev, Bea försökte slarva i spetsen men gick tillbaka och gjorde bättre, slutet låg på en ensilagebal. Förra gången jag la slutet på en bal förstod hon inte riktigt men denna gången hoppa hon direkt upp och tog bollen.

Efter all träning blev det fika hemma hos Pia och så kollade vi på Beas korning på video.

Har en jätte snäll vän på klubben som jag får nötben från till vovvarna. Fick ca 10kg idag!
Vovvarna fick ett varsitt litet ben ikväll och jag tror dem gav högsta betyg, såg så ut iaf.

Nu är det tack och god natt för Madde ska jobba imorn.

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Hej!
DU har blivit utmanad!! Läs mer på http://www.hundkojan.nu/dagbok.asp

...om du har lust och tid ;)

Kram ;0)

2006-11-15 @ 21:56:53
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0