Bea = kändis

Fick höra idag att Bea ksa bli kändis.
För ett halvår sedan var jag och Bea med i ett assistanshundprojekt som examensarbete.
Vivi gick då en kurs för att bli assistanshundinstruktör och fick i uppgift att lära två stycken att träna ett assistansmoment med sin hund, jag blev den ena.
Bea fick lära sig att tända och släcka lyset genom att trycka till med nosen på lysknappen.
Bea kommer vara med på bild i en bok om assistanshundar som har sin release på Stora Sthlm,
Åsa som författaren heter hade hittat bilden på Vivis hemsida och fråga om hon fick använda den.
Man kan ju hoppas att man får lite rabatt!
Detta är bilden:
95199-82

Idag har jag kört lite uppletande med Bea, två korridorer med en känd och en kokänd grej på fullt djup.
Bea tog det klockrent, så duktig!!
Körde lite engagemang-finger och fotgående med Neo, gick jätte bra.

Har klickertränat Sherrie och Angel (gnäggisarna). Det gick bra, Angel blev väldigt engagerad men tiggig så jag måste först lära in omvänt lockande. Sherrie gjorde jag framsteg med, kunde lägga handen på nosryggen (vilket hon hatar) utan att hon strök öronen bakåt.

Tog en liten promenad med vovvarna, precis när jag var på vägen ca 25 från mitt hus, markerar Bea genom att ställa upp sig med spetsade öron. Sedan springer hon fram till mig för att skvallra, så duktig!
Det är andra gången detta händer (obs, man möter aldrig någon på denna väg).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0