Räkningar =(

Fy sjutton för räkningar, nu är månadens iaf betalda.

Idag ska jag städa inomhus och på min veranda inför Neo´s ankomst, lite sladdar inomhus och onödiga farliga prylar på verandan (bland annat pappas verktyg).

Senare ska jag och Bea åka till Mariefred och träffa en barndomskamrat, det ska bli skoj.

Ska nog ta med kameran till Mariefred och fota lite...

Typsikt...glömde kameran, men jag får berätta lite målande...
Börjar med att tala om att det var jätte kul att träffa Alex! Han hade sin dvärgpudel peppe med sig som var 6mån, jätte snygg liten kille, tydligen gått bra på utställning också.
Peppe var lite rädd för Bea, han tyckte hon verkade läskig så han gömde sig bakom husse.
Vi lunchade på en uteservering sedan tog en promenad runt slottet, gick bra förutom att Bea var väldigt sugen på änderna som knallade i tåg över gräsmattorna men hon höll sig i skinnet.
Efter det så spanade vi in ånglokståget och stationsutställningen om tåg.
Ganska gulligt tåg, med plats för 24 st i varje vagn på träbänkar. Har ett svagt minne att jag åkt tåget när jag var mindre. Inne i utställningshallen fanns foton på olika lok samt foton på stationer med tåg och folk.
La märke till kjolarna och korsetterna kvinnorna på fotona hade, tagna vid sekelskiftet. Jisses vad glad jag är att jag inte levde på den tiden! Hade precis samt till Alex att jag gärna kunde backa tillbaka till den tiden då ånglok och droskor var i bruk, då det inte förekom stress på samma sätt som idag. Det tog jag snabbt tillbaka då jag fick syn fotografierna med kvinnorna.
Vi lämnade hundarna i bilarna då vädret tillät och gick upp en sväng för att kolla på slottsgården, dem hade stängt inne i slottet. Jag blev djupt imponerad på blomsterarrangemanget dem gjort, jätte vackert!
Tänk om man kunde ha dem gröna fingrarna! mina blommer har en förmåga att bara vissna
; ) har inte förstått det där med att dem måste vattnas och skötas med stor omsorg.


Har städat och fixat inomhus och på verandan, blev riktig nöjd med resultatet!

Ska bara leta rätt på Rickis mysiga blåa korg som han hade när han var mindre, samt en grind till "sladdrummet" (datorrummet). Bea är hopplös, jag har gett upp med henne vad gäller att försöka få henne att vilja spara på liggsåren och ligga på bädd. Hon ligger helst på kakelplattor när hon kommer åt. Det blir förstås bättre på vintern, när det inte är så varmt, då kan hon till och med behaga att mysa lite med matte i sängen...i ca 5min  ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0